T. i. pametni smetnjaki podjetja Renew dnevno spremljajo gibanje pol milijona prebivalcev Londona, poroča Independent. Britansko start-up podjetje je lani v finančnem okrožju Cheapside namestilo okoli 200 tovrstnih smetnjakov, ki na LCD-zaslonih prikazujejo različne vsebine, med drugim novice, oglase in prometne informacije.
Ob tem pa so začeli preizkušati tudi t. i. ciljano oglaševanje. S pomočjo vgrajenih naprav za brezžično omrežje (Wi-Fi) lahko namreč pametni smetnjaki zaznajo mrežne (MAC) naslove pametnih telefonov, na podlagi teh podatkov pa lahko pri podjetju med drugim izračunajo, kje so lastniki telefonov ob določenem času, po katerih ulicah hodijo, kje se ustavljajo, katere trgovine obiskujejo in koliko časa v njih porabijo.
"S tem se ponuja cel kup novih načinov oglaševanja," ugotavlja časopis Independent. Podobno kot pri oglaševanju na spletu bi tako lahko oglaševalci vsebino oglasov prilagajali določenim uporabnikom, ob nedavnih razkritjih zbiranja podatkov ameriških obveščevalnih agencij pa so v ospredju predvsem vprašanja o zasebnosti.
Štiri milijone "ujetih" naprav tedensko
V enem tednu so po poročanju časopisa naprave ujele kar štiri milijone signalov iz prižganih naprav Wi-Fi na mobilnikih, pri čemer je šlo za 500.000 različnih naprav. Podobne tehnologije se v zaprtih prostorih uporabljajo že nekaj časa, predvsem v ameriških nakupovalnih središčih, tokrat pa je prvič, da se uporabljajo tudi na javnih prostorih.
Način sledenja je v VB povsem zakonit
Ker gre zgolj za MAC-naslove, ki so v bistvu zgolj serijske številke brezžičnih naprav v pametnih telefonih, je takšno zbiranje podatkov v Veliki Britaniji zakonito. Vendar pa nadaljnje 'obogatitve' teh podatkov, ki bi zanimale oglaševalska podjetja ali trgovce, že posegajo v območje sivine, še piše Independent.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje