V osrčje vedno bolj razširjene javne razprave o varovanju zasebnosti v času informacijske družbe, ki je posledica vse večje rabe spletnih storitev in posledično vse večjega dostopa upravljavcev storitev do osebnih podatkov uporabnikov, se zdaj očitno seli tudi Twitter. Z Datasiftom je sklenil dogovor, na podlagi katerega bo ta družba svojim strankam omogočala dostop do tvitov, objavljenih v zadnjih dveh letih oziroma po januarju 2010.
Do zdaj so podjetja lahko analizirala tvite le za 30 dni nazaj, navadni uporabniki pa imajo dostop do objav v zadnjih sedmih dneh, na svoji spletni strani piše BBC. Datasift pa naj bi vsakih 24 ur v bazo dobil kar 250 milijonov novih tvitov, pri čemer jih bodo filtrirali glede na negativen ali pozitiven ton, lokacijo in vpliv.
Tviti niso namenjeni v komercialne namene
Datasift je na tej podlagi že zagnal plačljivo storitev Datasift Historics. Podjetja lahko z njo sledijo informacijam o sebi ali proizvodih in temu primerno potem prilagodijo svoje odločitve. Mediji lahko zaznajo najbolj priljubljene zgodbe, finančni analitiki, denimo, poiščejo čim več informacij o določenem podjetju, raziskovalci pa si pomagajo pri analizi javnega mnenja.
V organizaciji za zaščito zasebnosti Privacy International temu nasprotujejo. Uporabniki po njihovem mnenju uporabljajo Twitter za realnočasovno komuniciranje s prijatelji in sledenje najnovejšemu dogajanju ob prepričanju, da bodo njihovi tviti hitro izginili iz etra in da niso namenjeni za komercialne namene. Odprtje baze tvitov pa je radikalna sprememba v napačno smer. Twitter je s tem skupnost, ki jo je promoviral kot realnočasovno globalno komunikacijo, spremenil v ogromno tržno-raziskovalno podjetje z udeleženci, ki si tega niso želeli.
Pirc Musarjeva pričakuje debato
Na Twitterju se je odzvala tudi slovenska informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar, ki je zapisala: "Začelo se je trgovati z osebnimi podatki tudi na Twitterju." Pričakuje debato v Bruslju. Sicer pa, če bi osebne podatke od Twitterja odkupilo kakšno slovensko podjetje, napoveduje, da "bi mu odredila uničenje in plačati bi moral visoko globo". "Upam, da bo tako tudi v UK."
Več kot 500 milijonov uporabnikov
Twitter, ki je v primerjavi z vodilnim Facebookom in z omejitvijo dolžine sporočil na do 140 znakov bolj informativno naravnan, ima vse večje zanimanje podjetij in organizacij zaradi svojega hitro rastočega števila uporabnikov. V teh dneh je presegel mejo 500 milijonov uporabnikov po vsem svetu. S tem se postopno že približuje Facebooku, ki je imel decembra 845 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje