V nesreči sta umrla mladeniča. Foto: MMC RTV SLO
V nesreči sta umrla mladeniča. Foto: MMC RTV SLO
Utva
Letalo utva je primerno za vzlete in pristanke na kratkih stezah. Foto: Aeroklub Zagorje
V nesreči letala umrla dva mladeniča

Preden je padlo na tla, je športno letalo zavijalo oz. krožilo, je po ogledu prizorišča nesreče, v kateri sta umrla dva mlajša moška, dejal inšpektor Roman Rovanšek.

Tudi po besedah očividcev je letalo tik pred nesrečo letelo zelo nizko nad Izlakami in komaj preletelo cerkveni zvonik. Nato naj bi nekaj časa krožilo nad krajem, kamor je pozneje padlo. Rovanšek, predstavnik sektorja za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov, je potrdil, da se je ponesrečilo letalo utva 75 v lasti Aerokluba Zagorje ob Savi, preiskava identitete žrtev pa po njegovih besedah še poteka. Po neuradnih podatkih naj bi šlo za 22 in 29 let stara Trboveljčana. Mlajši naj bi bil študent strojne fakultete, starejši pa njegov prijatelj.


Rovanšek: Preiskava bi lahko trajala leto dni
Kot so za MMC povedali na PU-ju Ljubljana, so bili o dogodku obveščeni nekaj pred 10. uro. Na kraj nesreče so takoj prihiteli policisti, za njimi pa še vodja sektorja za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov pri prometnem ministrstvu. Vzrok nesreče še ugotavljajo. Izsledki preiskave bodo znani v mesecu dni, je dejal Rovanšek, nadaljnja preiskava pa naj bi bila odvisna od njene zahtevnosti. Raziskati je namreč treba polet, tehnični in pilotski del, pa tudi območje, zato lahko vse skupaj traja tudi leto dni.

Rovanšek je tudi že vzpostavil stik z vodjem aerokluba, pridobivanje podatkov o letalu pa poteka tako na direktoratu za civilno letalstvo kot pri lastniku ponesrečene utve 75. Aeroklub Zagorje na svoji spletni strani pojasnjuje, da je utva 75 zanje posebej primerna, saj omogoča vzletanje in pristajanje na zelo kratkih stezah, uporabna pa je tudi za šolanje pilotov. Po nekaterih podatkih naj bi bilo ponesrečeno letalo staro okoli dvajset let.

Mors letala prepustil letalski zvezi
Utve izdelujejo v tovarni športnih in učnih letal v Pančevu v Srbiji, prvo pogodbo za novo dvosedežno letalo pa je jugoslovansko vojno letalstvo podpisalo že leta 1975. Letala je nato uporabljala tudi slovenska 15. brigada vojnega letalstva, nato pa jih je Mors leta 2005 prepustil v upravljanje Letalski zvezi Slovenije, ki jih je razdelila aeroklubom. Ti jih zaradi dragih stroškov vzdrževanja niso dosti uporabljali.

V nesreči letala umrla dva mladeniča