
Evropska komisija je načrt pripravila na podlagi več posvetovanj s predstavniki evropskih avtomobilskih podjetij, je za Radio Slovenija poročal Igor Jurič.
Evropska avtomobilska industrija je že nekaj časa soočena z ostro, zlasti kitajsko konkurenco, njena šibka točka pa je tudi zaostajanje pri razvoju novih tehnologij.
Akcijski načrt, ki ga je predstavil evropski komisar Cicikostas, naj bi pomagal odpraviti glavne težave evropskih avtomobilskih proizvajalcev in pomagal pri razvoju novih tehnologij, še zlasti na področju avtonomnih avtomobilov, ki jih bo podpirala umetna inteligenca.
Vzpostavili naj bi posebno evropsko zavezništvo za povezana in avtonomna vozila, ki bo razvijalo potrebno strojno opremo in vozila. Po besedah Cicikostasa Evropska komisija načrtuje, da bi tovrstne dejavnosti podprli s približno milijardo evrov.
Za zagotovitev konkurenčnosti in neodvisnosti evropske avtomobilske industrije bo treba zagotoviti tudi zanesljivo in konkurenčno dobavno verigo surovin, potrebnih za izdelavo baterij za električna vozila.
Komisija namerava to podpreti s približno 1,8 milijarde evrov, preučila bo tudi možnost neposredne podpore izdelovalcem baterij. Da ne bi avtomobilskih podjetij pahnili v še globljo krizo, akcijski načrt napoveduje tudi ukrep, ki ga je že pred tem predstavila predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen.
Volkswagen Trumpa pozval, naj umakne carine
Medtem je nemški avtomobilski proizvajalec Volkswagen pozval ameriškega predsednika Donalda Trumpa, naj umakne v torek uvedene carine na uvoz blaga iz Mehike v ZDA. Kot so opozorili v podjetju, ki vozila za ameriški trg proizvaja tudi v Mehiki, carine ogrožajo delovna mesta v ZDA in bodo imele "uničujoče" posledice na ameriško avtomobilsko industrijo.
Volkswagnova ameriška podružnica je sporočila, da bo proizvajalec avtomobilov začel izvajati "celovit načrt ukrepov za delo v nepredvidljivih razmerah". S to potezo želijo zaščiti svoje poslovanje, dobavne verige, trgovce in stranke, poroča nemška tiskovna agencija DPA.
Sprejeti bodo takojšnji ukrepi za zagotovitev delov v ZDA, medtem ko bo podjetje preučilo morebitne potrebne prilagoditve proizvodnje in uvoza, so sporočili iz podjetja. Kot so poudarili, je cilj ohraniti čim več delovnih mest.
Volkswagen upravlja veliko tovarno v mehiškem mestu Puebla, kjer proizvaja tudi vozila za ameriški trg. Dodatna vozila izdelujejo še v tovarni v Chattanoogi v ameriški zvezni državi Tennessee, vendar komponente, ki se uporabljajo v tej tovarni, dobavljajo iz Mehike in bodo zdaj predmet novih ameriških carin.
Po prepričanju Volkswagna bodo imele te carine "uničujoč" vpliv na ameriško avtomobilsko industrijo. Ta je močno odvisna od dobavnih verig, ki segajo čez kanadsko in mehiško mejo, škodile pa bodo tudi ameriškim trgovcem na drobno in strankam, so opozorili pri Volkswagnu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje