Evropska komisija in mreža organov za sodelovanje na področju varstva potrošnikov, ki sta ukrepali po opozorilu Evropske potrošniške organizacije (BEUC), sta letalske prevoznike pozvali, naj v 30 dneh predstavijo svoje predlagane ukrepe za odpravo pomislekov. Foto: Shutterstock
Evropska komisija in mreža organov za sodelovanje na področju varstva potrošnikov, ki sta ukrepali po opozorilu Evropske potrošniške organizacije (BEUC), sta letalske prevoznike pozvali, naj v 30 dneh predstavijo svoje predlagane ukrepe za odpravo pomislekov. Foto: Shutterstock

Mreža nacionalnih organov za sodelovanje na področju varstva potrošnikov se je osredotočila na trditve letalskih prevoznikov, da bi se lahko emisije ogljikovega dioksida, ki jih povzroči polet, izravnale s podnebnimi projekti ali uporabo trajnostnih goriv, h katerim bi lahko potrošniki prispevali s plačilom dodatnih pristojbin, so sporočili iz Evropske komisije.

Organe skrbi, da se opredeljene prakse lahko štejejo za zavajajoča ravnanja oziroma kot opustitve, prepovedane z direktivo o nepoštenih poslovnih praksah. Pri tem morajo letalski prevozniki še pojasniti, ali je take trditve mogoče utemeljiti na podlagi trdnih znanstvenih dokazov.

Med potencialno spornimi praksami so ustvarjanje napačnega vtisa, da lahko plačilo dodatne pristojbine za financiranje podnebnih projektov z manjšim vplivom na okolje ali za podporo uporabi alternativnih letalskih goriv zmanjša ali popolnoma izravna emisije ogljikovega dioksida, uporaba izraza trajnostna letalska goriva brez jasne opredelitve vpliva takih goriv na okolje ter trditev, da si letalski prevoznik prizadeva za neto ničelne emisije toplogrednih plinov ali kakršno koli okoljsko učinkovitost brez jasnih in preverljivih zavez, ciljev in neodvisnega sistema spremljanja.

Potencialno sporna sta tudi prikaz "kalkulatorja" emisij ogljikovega dioksida določenega poleta brez zadostnih znanstvenih dokazov o tem, ali je tak izračun zanesljiv, in brez informacij o elementih, uporabljenih za tak izračun, ter primerjava poletov glede na emisije brez zadostnih in točnih informacij o elementih, na katerih primerjava temelji.

Evropska komisija in mreža organov za sodelovanje na področju varstva potrošnikov, ki sta ukrepali po opozorilu Evropske potrošniške organizacije (BEUC), sta letalske prevoznike pozvali, naj v 30 dneh predstavijo svoje predlagane ukrepe za odpravo pomislekov.

"Če letalski prevozniki ne bodo sprejeli potrebnih ukrepov za odpravo pomislekov iz dopisa, se lahko organi za sodelovanje na področju varstva potrošnikov odločijo za nadaljnje izvršilne ukrepe, vključno s sankcijami," so dodali v komisiji.