Proizvodna linija električnih vozil v tovarni Volkswagen Anhui v mestu Hefei. Foto: Reuters
Proizvodna linija električnih vozil v tovarni Volkswagen Anhui v mestu Hefei. Foto: Reuters

Nemčija se je julija pri prvem nezavezujočem glasovanju o predlogu Evropske komisije za uvedbo carin vzdržala, od takrat pa je nemška avtomobilska industrija vse bolj pritiskala na kanclerja Olafa Scholza, naj na petkovem glasovanju držav članic Evropske unije glasuje proti.

Za sprejetje predloga Evropske komisije je potrebna kvalificirana večina, za kar je potrebnih 15 glasov članic EU-ja, ki predstavljajo 65 odstotkov prebivalstva EU-ja.

Tiskovna agencija Reuters je v sredo poročala, da bodo predlog potrdile Francija, Grčija, Italija in Poljska, kar bi bilo dovolj za uveljavitev enega najbolj odmevnih trgovinskih ukrepov EU-ja.

Komisija trdi, da so dajatve potrebne zaradi preprečevanja poceni posojil, zemljišč in surovin ter drugih subvencij, cilj pa je zagotoviti enake konkurenčne pogoje. S tem tudi ne bi izključile kitajskih proizvajalcev avtomobilov, kot bi to verjetno storile Združene države Amerike z načrtovano 100-odstotno carino.

Nemški avtomobilski proizvajalci, ki so lani tretjino svoje prodaje ustvarili na Kitajskem, carinam nasprotujejo. Skrbijo jih povračilni ukrepi in se bojijo trgovinskega konflikta z drugo najpomembnejšo trgovinsko partnerico države.

Največji nemški in evropski industrijski sindikat IG Metall je s predstavniki zaposlenih v največjih avtomobilskih proizvajalcih v državi v četrtek zatrdil, da bi morala Nemčija glasovati proti carinskim ukrepom.

"Trdimo, da so carine napačen pristop, saj ne bodo izboljšale konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije," so zapisali v skupni izjavi.

Španija poziva h kompromisu s Kitajsko

Španija je pred odločilnim glasovanjem o carinah za električna vozila izjavila, da bi si morala Evropska unija prizadevati za kompromis in pogajanja s Kitajsko.

Minister za gospodarstvo Carlos Cuerpo je v pismu podpredsedniku Evropske komisije Valdisu Dombrovskisu zapisal, da bi moral EU namesto uvedbe tarif "ohraniti odprta pogajanja in skleniti dogovora o cenah in proizvodnji baterij".

"Domača avtomobilska industrija je na kocki," je zapisal Cuerpo in opozoril, da je Španija druga največja proizvajalka avtomobilov v EU-ju.

Španski premier Pedro Sanchez je prejšnji mesec med obiskom na Kitajskem dejal, da bi moral EU znova razmisliti o svojem stališču do carin, ter pozval Bruselj in Peking, naj se izogneta trgovinski vojni.