Če letalska družba dokaže, da ni kriva za zamudo, potniki ne smejo pričakovati odškodnine. Foto: EPA
Če letalska družba dokaže, da ni kriva za zamudo, potniki ne smejo pričakovati odškodnine. Foto: EPA
Heathrow
Sodišče meni, da je neupravičeno potnike, katerih polet je odpovedan, obravnavti drugače od tistih, ki so imeli zamudo. Foto: EPA

Do pavšalne odškodnine so potniki upravičeni tako kot v primerih, ko je polet odpovedan. pa To pa ne velja, ko so za zamudo krive izredne razmere, na katere letalski prevoznik nima vpliva. Tehnične napake na letalu se ne more šteti za izredne razmere, razen če so nastale zaradi dejavnikov, na katere prevoznik nima vpliva.

Sodišče je z razsodbo pojasnilo uporabo uredbe EU-ja o odškodnini in pomoči letalskim potnikom. Po tej uredbi lahko potniki ob odpovedi poleta prejmejo pavšalno odškodnino od 250 do 600 evrov, vendar pa uredba ne določa izrecno, da imajo tako pravico tudi potniki, katerih polet ima zamudo.

S sodbo je sodišče odgovorilo na več vprašanj, ki sta mu jih zastavili nemško zvezno sodišče in trgovinsko sodišče na Dunaju. Obe sodišči se morata namreč odločiti o tožbah, s katerimi potniki od družb Condor in Air France zahtevajo plačilo odškodnine, ki jo uredba določa za odpoved poleta, ker sta jih omenjeni družbi pripeljali na destinacijo s 25 oziroma 22 urami zamude glede na predvideno uro prihoda po voznem redu.

Škoda ob odpovedi in zamudi
Sodišče je najprej pojasnilo, da zamuda, tudi če je velika, ni dovolj, da bi bilo mogoče polet šteti za odpovedan. Poleta z zamudo, ne glede na njeno trajanje, tako ni mogoče šteti za odpovedanega, če so razen ure odhoda vsi drugi elementi poleta taki, kot so bili prvotno načrtovani. Če pa letalska družba po predvideni uri odhoda zagotovi prevoz potnikov z drugim poletom, ki je bil načrtovan neodvisno od poleta, ki so ga potniki rezervirali, se lahko polet načeloma šteje za odpovedan.

Pozneje je sodišče ugotovilo, da imajo potniki, katerih polet ima zamudo, podobno škodo zaradi izgube časa in da so zato v primerljivem položaju. Tudi pri odpovedi poleta tik pred odhodom imajo potniki pravico do odškodnine, pa čeprav jih letalska družba prepelje z drugim poletom, če so izgubili tri ure ali več glede na prvotno predvideno trajanje.