Na cestah v Evropski uniji vsako leto umre 8.000 najranljivejših udeležencev v prometu, med katere spadajo pešci in kolesarji. Foto: RTV SLO
Na cestah v Evropski uniji vsako leto umre 8.000 najranljivejših udeležencev v prometu, med katere spadajo pešci in kolesarji. Foto: RTV SLO

S tem bi najverjetneje zmanjšali število nesreč s smrtnim izidom na evropskih cestah. Če bi v vsa osebna vozila do leta 2009 vgradili zavorni sistem BAS, bi lahko rešili do 110 življenj na leto. Uporaba sistema BAS občutno zmanjša dolžino zavorne poti v izrednih razmerah, kar pomeni, da se trčenju lahko popolnoma izognemo ali da posledice nesreče precej omilimo.

Predlog komisije je sicer del obsežnejšega svežnja ukrepov za zaščito pešcev. Kot je pojasnil evropski komisar za podjetništvo in industrijo Günther Verheugen, namerava komisija istočasno predlagati občutno zmanjšanje zakonodaje na tem področju, saj bo predlagana uredba razveljavila dve direktivi in 27 povezanih državnih zakonodaj.

Vsa vozila v EU-ju morajo sicer opraviti vrsto preizkusov, ki so razdeljeni na dva dela. Bela knjiga Evropske komisije o prometu iz leta 2001 predvideva, da se bo število nesreč na evropskih cestah do leta 2010 zmanjšalo za 50 odstotkov.