Članom odbora za promet v Evropskem parlamentu se je v ponedeljek zvečer predstavila kandidatka za komisarko za promet Violeta Bulc. V nasprotju s prvo slovensko kandidatko za komisarski položaj Alenke Bratušek je Bulčeva na zaslišanju pustila dober vtis.
Promet se prepogosto jemlje za nekaj samoumevnega, se podcenjuje in se vidi kot problem, in ne kot rešitev ter kot gonilna sila za rast. Skupaj z Evropskim parlamentom si bom prizadevala, da se to spremeni in da se da prometu pomen, ki si ga zasluži, je uvodni nastop pred evropskimi poslanci začela Bulčeva.
Hvala vsem v Sloveniji in v Bruslju. Današnji nastop je bil delo odličnega tima in neverjetne podpore doma in v tujini. Iskrena hvala.
— Violeta Bulc (@violeta) October 20, 2014
Delo usmerjeno v ustvarjenje delovnih mest
Poudarila je, da je v dinamični družbi, ki terja povezljivost, mobilnost in globalno zavedanje, promet hrbtenica gospodarstva in življenj, in dodala, da je dokaz, da se v EU tega zavedajo, dejstvo, da je proračun za prometno infrastrukturo v sedanjem sedemletnem proračunu Unije trikrat višji, kot je bil v prejšnjem, in znaša okoli 25 milijard evrov. Poudarila je, da mora biti promet prijazen do okolja, konkurenčen in obenem vključujoč - saj je konec koncev namenjen ljudem. Delo nove komisije bo usmerjeno predvsem v ustvarjanje delovnih mest, rasti in ohranjanje socialne pravičnosti. In ti elementi morajo biti tudi del vseh vidikov prometne politike, je dejala.
Meni se zdi Bulčeva sprejemljiva. Ni magistra, je pa vsaj bistra :)
— daresi (@daresi) October 20, 2014
lajkam pri nastopu @violeta :da se ne zahvaljuje 1min za vprasanje,da govori amglesko,da pametno in odkrito govori,da je sproscena #kul
— Nuša Zajc (@NusaZajc) October 20, 2014
Brez vlaganj v promet ne bo šlo
Vseevropsko prometno omrežje mora postati realnost, gradnja še manjkajočih členov in odprava ozkih grl je bistvena, je poudarila in dodala, da si bo dejavno prizadevala za čim hitrejše sprejetje t. i. enotnega evropskega neba in četrtega železniškega svežnja. Večkrat je tudi poudarila, da brez vlaganj v promet ne bo šlo. Posebej je omenila pobudo za t. i. pametna mesta, ki da bo njen nosilni projekt v prihodnjih petih letih, in t. i. inteligentne prometne sisteme (ITS).
Bulc mi ne odgovarja niti po barvi,še manj po nominaciji.Toda njen nastop je dober,samozavesten, simpatičen in še v angleščini.Congrats!
— yellow-blue sunrise (@whitejasmine123) October 20, 2014
sem, da se bo Bulčeva dobro pripravila. EU poslanci so kar malo presenečeni..Slovenija premore tudi pametne in modre ženske...Ja, jih
— Erika Planinšec (@ErikaPlaninsec) October 20, 2014
Prometu pomembna vloga v okoljskih ciljih Unije
Pozabila ni niti na okoljske vidike prometne politike. Kot je poudarila, mora igrati promet pomembno vlogo v okoljskih ciljih unije - ne le za povečanje deleža obnovljivih virov energije in alternativnih goriv, ampak tudi pri doseganju širših zavez glede zmanjšanja toplogrednih emisij. V nadaljevanju zaslišanja je Bulčeva dobila zelo pester nabor vprašanj, ki so se nanašala na zelo različne prometne teme, od problema ozkih grl na Donavi do vprašanja podpore malim lokalnim in regionalnim letališčem, ki so ključna vez odročnih delov v Evropi s preostalimi območji ter pomembna za turizem in gospodarski razvoj.
Kar je res, je res: Violeta Bulc je izpit uspešno opravila in s tem tudi dodala obliž na rano Slovenije glede nesrečnih EU kandidatur!
— Anton Tomazic (@AntonTomazic) October 20, 2014
se, da vsi kar nekam lažje dihamo pri tem zasišanju @violeta
— Misa Vugrinec (@MisaVugrinec) October 20, 2014
Odgovore začinila z zgodbicami iz lastnega življenja
Več vprašanj se je nanašalo tudi na pravice potnikov, pri čemer je poudarila, da so te zanjo zelo pomembna prioriteta. "Tudi sama sem potnica," je ponazorila samoumevnost pomena teh pravic. Njen nastop - ves čas je govorila v angleščini - je bil suveren, odgovore pa je pogosto začinila z zgodbicami iz svojega življenja. Kandidatka je sicer dobivala le strokovna vprašanja, povezana s področjem, ki naj bi ga pokrivala, nobenega ni bilo v povezavi z njenimi konjički, ki so v evropskih medijih v zadnjih dneh pritegnili veliko pozornosti.
MPji zgledajo kar precej zadovoljni, naši desničarji pa mulo kuhajo... bravo #bulc
— daki (@ToJeVojna) October 20, 2014
ugasnila,je dolgočasno in rezultat je znan,nihče ne bo lobiral proti,kot pri AB in to je ključno. #bulc
— ZDRAVA PAMET (@free__JJ) October 20, 2014
Na koncu omenila hojo po žerjavici
Je pa na koncu sama omenila enega od njih, hojo po žerjavici, ko je dejala: "Veste, da hodim po žerjavici in med zaslišanjem sem se nekajkrat ustrašila, da se bom opekla, ampak se nisem, vsaj upam tako." Svoj nastop pred poslanci je sklenila z obljubo, da bo v delo vložila svojo energijo in svoj inovatorski duh. "Verjamem, da lahko vsak problem rešimo, če sodelujemo," je poudarila. V izjavi po zaslišanju je novinarjem dejala, da so bila vprašanja, ki jih je bila deležna, "zelo zahtevna", a obenem "zelo poštena". "Delali smo po 14 do 16 ur na dan, in verjamem, da smo naredili vse, kar smo lahko, da smo se dobro pripravili. In s tem občutkom sem tudi šla na to zaslišanje, ker sem vedela, da smo naredili vse. Samo upamo lahko, da je bilo tudi dovolj," je sklenila.
Danes sem gledal, spoznaval in se navduševal nad novo Slo. komisarko in bodočo prvo žensko predsednico Republike Slo. @violeta
— ZhakSully (@ZhakSully) October 20, 2014
Violeto #bulc tist naftni mogotec nima šans, pa čeprav bi se v energetiko zasadil :P ... pa čas je, da gremo naprej, no :P
— Chuppa (@Chuppacadabra) October 20, 2014
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje