Zakonodajni predlog o izpustih toplogrednih plinov v cestnem prometu je sicer razdelil tako Evropsko komisijo kot članice EU-ja. Komisar za okolje Stavros Dimas si prizadeva avtomobilske izpuste omejiti za 25 odstotkov, čemur se silovito upirata nemška avtomobilska industrija in evropski komisar za industrijo Günter Verheugen.
Podpora nemški avtomobilski industriji
Ta je prepričan, da za izpuste v cestnem prometu niso kriva le avtomobilska podjetja, ampak tudi podjetja, ki proizvajajo pnevmatike in gorivo. V avtomobilski industriji ob tem trdijo, da bi Dimasov predlog zvišal ceno avtomobilov za 2.500 evrov, medtem ko druge raziskave govorijo o samo 600 evrih višjih cenah.
V razpravo se je vključila tudi nemška kanclerka in trenutno predsedujoča EU-ju Angela Merkel. Izjavila je, da si bo Nemčija prizadevala za zniževanje ogljikovega dioksida, vendar po posameznih segmentih, in ne s splošnimi omejitvami za celotno avtomobilsko industrijo. Tako je kanclerka podprla nemško avtomobilsko industrijo, saj prav ta izdeluje močnejše avtomobile, ki bodo glede omejitev najbolj na udaru.
18-odstotna omejitev izpustov iz avtomobilov
Najnovejši predlog naj bi od proizvajalcev zahteval 18-odstotno omejitev izpustov, preostalih 7 odstotkov pa naj bi šlo na račun drugih ukrepov, kot je uvedba biogoriva in boljših pnevmatik. Bruselj namerava tako avtomobilske izpuste ogljikovega dioksida do leta 2012 omejiti na 120 gramov CO2/km, kar je 25 % manj kot leta 2005.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje