Siegert, ki si že od l. 1990, kot sam pravi, na različne načine prizadeva, da bi pomagal različnim slovenskim podjetjem pri izboljšanju njihove konkurenčnosti, je v svojem delu Cilji - kažipoti do uspeha med drugim analiziral temeljne sposobnosti, temeljne prednosti ter temeljne slabosti podjetij. Oglejmo si, kakšne so.
Temeljne sposobnosti
Po Siegertu je vsako podjetje ustanovljeno na podlagi temeljnih sposobnosti, za katere naj bi ustanovitelj menil, da jih drugi nimajo ali da jih imajo v manjšem obsegu. Mednje sodijo ena ali več iznajdb (patentov); odkritja; posebna znanja; posebni postopki; izjemna ustvarjalnost, organizacijska nadarjenost; pionirski duh; izrazita usmerjenost na kupce oz. odjemalce; sposobnost trženja; nadarjenost za prodajanje; rokodelska spretnost; umetniška nadarjenost; sposobnost navduševanja za nove proizvode, postopke in storitve; sposobnost uresničevanja in vztrajanja; izredno motivirani sodelavci; priznano dobro vodenje sodelavcev; hitro zaznavanje potreb; mednarodni stiki, politični stiki in zveze; hitro zaznavanje realnih možnosti ustvarjanja dobička; hitra obdelava podatkov o skritih potrebah ter hitra ocenitev informacij o proizvodih in storitvah v drugih državah.
Temeljne prednosti
»Obstajajo temeljne prednosti, ki so tako rekoč zagotovljene za zmeraj,« je prepričan Siegert. »Takšna prednost bi bila lahko izjemna lega nekega hotela ali gostišča na eni izmed svetovno znanih razglednih točk, na katero drugi objekti nimajo vpliva. Mnogo prednosti pa sčasoma zbledi in odpade.« Med prednosti podjetja sicer lahko sodijo zemljiška posest, rudna bogastva, nepremičnine; dobra kapitalska oprema; geografsko pogojen monopol (edini na tržišču), časovno pogojeni monopol (prvi na tržišču); privilegiji, pravice do dedovanja; pomembna dediščina; srečno naključje; ugoden tržni položaj; ugodne prevozne poti (reke, pristanišča, letališča, avtoceste); ugodne naravne razmere; patenti, licence, izključne pravice; dobro ime, tradicija, prvovrstni ugled, ime - zagotovilo kakovosti; blago ali storitve, ki so vedno iskane, neizčrpno lokalno tržišče; nedosegljiva prednost v primerjavi s konkurenco.
Temeljne slabosti
Kaj pa Siegert pravi o slabostih? Slabosti so tiste, »ki ovirajo podjetje bolj kot vse preostalo«. Tipične slabosti so nasprotujoči si interesi lastnikov in njihovih družinskih članov; minimalna vloga lastnega kapitala v podjetju; visoki dolžniški zneski; neenotnost s partnerji, spori znotraj vodstva; visoka starost vodij podjetja, neurejeno nasledstvo; načeto zdravstveno stanje ključnih sodelavcev podjetja; neobvladan organizacijski razvoj, vztrajanje pri ustanovitvenem mišljenju, stopnje birokracije, stagnacija; slabosti vodenja; slaba motivacija sodelavcev; organizacijske slabosti; zamudni postopki sprejemanja odločitev, oddaljenost od tržišča, pomanjkljiva usmerjenost na kupce; oddaljenost od tržišča, dolge prevozne poti; labilna struktura kupcev; novinec na tržišču; zamujena mednarodna usmeritev; mednarodne konkurenčne slabosti; slab ugled; obremenitev okolja zaradi proizvodnje; naravno pogojene (podnebne) slabosti; zastarele zgradbe in naprave; okužene zgradbe in zemljišča; zastareli proizvodi, pomanjkanje razvoja proizvodov; tržišče, ki ni ugodno za prodajo; odvisnost od kritičnih surovin, pomožnih materialov, energije; pomanjkanje osnovne in dodatne izobrazbe.
Glede na naštete sposobnosti, prednosti in slabosti lahko preračunate, ali imate priložnost ustanoviti lastno podjetje ali ne.
Marjetka Nared
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje