Lani je imela 10,8 milijona evrov čiste izgube, kar je 10,2 odstotka manj kot leta 2011, ko je je bilo za dobrih 12 milijonov evrov. Načrt prestrukturiranja je sicer za lani predvidel 7,5 milijona evrov izgube.
"Razmere v letalski industriji so se zaostrile"
Svetovna letalska industrija je lani ustvarila manj dobička kot leta 2011. "Dejstvo je, da so se razmere v letalski industriji lani zaostrile," je na novinarski konferenci na Brniku povedal začasni predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur.
Povezava med BDP-jem in letalstvom
Pojasnil je, obstaja velika povezava med svetovnim kosmatim domačim proizvodom (BDP) in letalsko industrijo. Če rast BDP-ja pade pod dva odstotka, je letalska industrija v izgubi, je dejal in dodal, da so napovedi za letos boljše. Svetovni BDP naj bi se zvišal bolj kot lani, nafta naj bi se začela ceniti, dobičkonosnost pa naj bi se povečala, pričakuje Anžur.
Dražje gorivo in odvečna letala
Razloge za odstopanje poslovanja od načrtov vidi na stroškovni strani. Adria Airways je lani imela višje stroške flote kot v načrtu, ni se jim uspelo znebiti toliko letal, kot so načrtovali, stroški dela in število zaposlenih je bilo višje od načrtov, višji so bili tudi stroški prestrukturiranja, težave pa sta družbi povzročala še močan tečaj dolarja in posledično dražje gorivo.
Povečevanje prihodkov "že kaže rezultate"
Lani so se bolj sistematično lotili tudi trženja in povečevanja prihodkov, kar je v drugi polovici leta že začelo kazati rezultate. V okolici Slovenije je v dveh urah vožnje dostopnih šest letališč, zato se veliko potnikov odpravi na druga letališča, predvsem v Benetke. Del teh potnikov želijo dobiti nazaj, predvsem turiste. Lani so začeli zato ponujati boljše in cenejše produkte, je pojasnil Anžur.
Država v Adrio vložila 50 miljonov evrov
Država je morala Adrio Airways zaradi finančnih težav v preteklosti večkrat dokapitalizirati, nazadnje septembra 2011, ko so banke upnice v lastniški delež konvertirale 19,7 milijona evrov terjatev, država pa je zagotovila 50 milijonov evrov.
S tem se je precej spremenila tudi lastniška struktura Adrie Airways. Država ima v letalskem prevozniku 69,86-odstotni delež, preostali delež pa je večinoma v lasti bank. Med njimi ima največjega Nova Ljubljanska banka, ki je lastnica 19,62 odstotka Adrie Airways.
Adria v postopku prodaje
V teku je tudi razpis za nakup 74,87-odstotnega deleža Adrie Airways, ki ga prodajajo država, banke in državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP). Anžur podrobnosti glede tega danes ni mogel izdati. Pojasnil je, da vodstvo Adrie Airways v procesu privatizacije daje vse potrebne podatke o družbi, drugo pa je stvar lastnikov. "To ni stvar uprave," je dejal.
Anžur je prepričan, da Adria Airways lahko dobi strateškega partnerja, lahko pa preživi tudi brez njega. "Ključna naloga menedžmenta je, da stori vse, da preživimo. Mislim, da lahko preživimo tudi brez partnerja," je dejal Anžur.
Bo morala Adria vrniti denar?
Evropska komisija je novembra lani začela preiskavo, ali je država v preteklosti z več ukrepi v korist Adrie Airways kršila pravila EU-ja o državni pomoči. Novih informacij o tem v družbi nimajo, Anžur pa predvideva, da bo postopek trajal kakšni dve leti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje