Iz prve slovenske letalske družbe sicer sporočajo, da so bili že večkrat na robu preživetja, a so se spremembam zmeraj znali prilagoditi. Tudi tokrat upajo, da bodo s trinajstimi letali in okoli 185 poleti na teden vzdržali tekmo s konkurenco.
Ob 50. obletnici pripravljajo vrsto prireditev, med drugim razstavo v muzeju novejše zgodovine, ki bo odprta aprila. Osrednji dogodek ob jubileju se obeta jeseni.
Pred 50 leti od Nizozemcev kupili prva rabljena letala
Za začetek delovanja Adrie Airways velja ustanovitev podjetja Adria aviopromet, ki jo je 14. marca 1961 potrdil izvršni svet Ljudske republike Slovenije. Nekaj mesecev pozneje so že poletela prva letala Adrie. Prva štiri rabljena letala DC 6B so kupili od nizozemske letalske družbe KLM. Na novozgrajeno ljubljansko letališče so se z zagrebškega letališča Pleso preselila leta 1964.
Nekateri izmed prvih poletov so bili namenjeni potrebam konference neuvrščenih držav v Beogradu, v naslednjih letih pa je Adria postopoma osvajala tržišča turističnih poletov iz Nemčije, Anglije, Nizozemske in skandinavskih dežel na jadransko obalo. Prvo redno linijo, in sicer med Ljubljano in Beogradom, so vpeljali leta 1968.
V času osamosvojitve letala na tleh
V drugem desetletju delovanja je Adria že veljala za enega najbolj zanesljivih čarterskih prevoznikov v Evropi, desetletje pozneje pa so sledili domači redni poleti znotraj Jugoslavije in vzpostavitev mednarodnih rednih prog.
Prelomen dogodek je bila osamosvojitev Slovenije, ko so bila letala Adrie prizemljena za tri mesece, nato pa se je ob bistveno zmanjšanem trgu iz pretežno čarterskega prevoznika prelevila v prevoznika na rednih linijah.
Lani je Adria postala polnopravna članica največjega svetovnega združenja letalskih prevoznikov Star Alliance. Isto leto so prepeljali 1.170.235 potnikov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje