Pogajanja so šla sicer v pravo smer, je dejal podpredsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Peter Pišek. O tem, kakšen kompromis so dosegli z vlado glede spremembe višine cestnin, Pišek ni želel govoriti. Cestnine so se s 1. oktobrom namreč zvišale, ker pa te uredbe ni bilo več mogoče umakniti, so pogovori tekli o spremembi cenika s 1. novembrom.
Pogajanja sicer še tečejo, a naj bi bil kompromis "dober za slovensko gospodarstvo, za slovenski transport," je ocenil Pišek. Avtoprevozniki so v iskanju kompromisa želeli doseči, da bi več plačal tranzit in manj slovensko gospodarstvo.
"Nenormalno" zvišanje
Z oktobrom so se zvišale cestnine za tovorna vozila nad 3,5 tone, njihova višina pa se razlikuje glede na emisijski razred euro. Pri razredu euro III, kamor sodi večina vozil, ki opravljajo dostavo po državi, se je cestnina po Piškovih pojasnilih zvišala za 50, 60 odstotkov. "To je nenormalno," je dodal.
Z oktobrom se je tudi ukinila znižana cestnina v nočnem času, spremenile pa so se tudi višine popustov pri nakupih dobroimetja na elektronske medije Darsa ter vrednostni razredi in višine rabatov za tiste uporabnike, ki imajo sklenjeno pogodbo o odloženem plačevanju cestnine.
Pišek je s sklenjenim kompromisom zadovoljen, a je poudaril, da vendarle še nimajo podpisanega dogovora, pogajanja pa že osem dni stojijo. "To ni korektno pogajanje," je o tem dejal Pišek in dodal: "To ni odgovorno, je manipuliranje in zavlačevanje."
"Vlada si kupuje čas" ...
Vlada si je po mnenju Piška kupila čas. Avtoprevoznike izigravajo, meni, čeprav si želijo na cesto, pa jih vodstvo OZS-ja za zdaj še uspešno drži nazaj. "Ljudi ni težko spraviti na cesto, kdo pa jih bo potem spravil s cest," se je vprašal Pišek in ocenil, da je za to odgovorna vlada.
... ta pa se izteka
Priprave na državljansko nepokorščine sicer že potekajo, ali jo bodo izpeljali ali ne, pa bo znano v prihodnjih dneh. Vse je odvisno od tega, ali bodo pogajanja znova stekla. Avtoprevozniki so tako pripravljeni počakati še največ do prvih dni prihodnjega tedna.
Nepokorščina bi se tako lahko začela že oktobra ali v prvih dneh novembra. V kakšni obliki bo ta potekala, ali bodo avtoprevozniki na primer zaprli ceste, Pišek ni želel govoriti, saj je za to "še prezgodaj".
Odprta tudi druga vprašanja
Kot je pojasnil, se morajo z vlado dogovoriti še o subvencijah za nakup ekoloških vozil, vračilu ekološke takse, trošarinah na gorivo in tranzitu v državi. A o tem se z državo pogovarjajo že dve leti, dogovorijo pa se nič, saj je problematika razpršena med več resorjev, je spomnil Pišek.
Avtoprevozniki si želijo, da za pogajalsko mizo sedeta tudi finančni minister Uroš Čufer in minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan, kar se doslej še ni zgodilo, je še dejal Pišek.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje