"Ugotavljamo, da potrebujemo boljšo regulacijo in zaščito za preprečevanje novih kriz v prihodnje," je ob svetovnem dnevu varstva potrošnikov dejala predsednica slovenske zveze potrošnikov Breda Kutin. Po njenih besedah se ravnanje finančnih ponudnikov vrača v ravnanje pred krizo.
Pojavlja se neodgovorno kreditiranje in finančno izključevanje, Kutinova pa izpostavlja še opozarja sporne tržne prakse in nepoštena pogodbena določila, drago zaračunavanje finančnih storitev in slabo ter praviloma zavajajoče svetovanje pri sklepanju pogodb.
Pri finančnih pogodbah bo treba več regulacije
Slovenija ima po njenem mnenju dobro reguliran trg, evropski predpisi pa določajo, kaj je zavajajoče oglaševanje. Navedla je primer cene litra mleka; če ga potrošnik kupi v posebni akciji in se trgovec ne drži oglaševane cene, je takoj v postopku tržne inšpekcije.
A več bo potrebno postoriti pri finančnih poslih. Če potrošnik sklepa različne oblike dolgoročnega varčevanja, mu zraven priložijo letake, na katerih bo prikazano, kako bo vloga naraščala. Ko bo pogledal, kaj dejansko dobi, zna biti presenečen, je pojasnila. Spomnila je na Modro varčevanje, glede katerega se na sodišču še vedno pogovarjajo o tem, ali je bil letak o rasti obrestne mere, ki je bil priložen pogodbi, zgolj informativne ali zavajajoče narave.
V takih primerih, pravi, da nikakor "ne moremo okriviti potrošnikov, da so narobe razumeli določene zaveze in ne moremo se strinjati s stanjem, da si bistveno bolj zavarovan, ko kupuješ liter mleka, kot takrat ko sklepaš dolgoročno pogodbo". "Zato bomo na tem področju še delali," je poudarila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje