Več virov je za časnik Dnevnik potrdilo, da naša država do prihodnjega leta, ko se izteče aktualna finančna perspektiva, v Bruselj ne bo poslala vloge za pridobitev evropskih sredstev za gradnjo drugega tira. To odločitev naj bi predstavniki slovenske vlade že v četrtek sporočili predstavnikom Evropske komisije, ki so obiskali našo državo.
Slovenija nima jamstev, da bo dobila denar
Področje železnic bo tako samo neposredno izgubilo 50 milijonov evrov sredstev, ki bi jih lahko ob morebitni zeleni luči Evropske komisije začeli črpati že prihodnje leto. Te naj bi namesto za drugi tir država zdaj raje skušala pridobiti za naložbe v energetiki. Še veliko dražji od 50 milijonov evrov bo račun, ki ga bo naša država morala "plačati" v prihodnjih letih. Ne le zaradi zamika investicije, ki bi v kriznih razmerah vsaj malo pomagala domačemu gradbeništvu.
Ker bo za sofinanciranje projekta, ki je v vseh razvojnih in strateških dokumentih določen kot prednostni, zaprosila šele v naslednji perspektivi (2014-2020), to prinaša več tveganj. Kot trdijo Dnevnikovi viri iz Bruslja, Slovenija namreč za zdaj nima nobenih jamstev, da bo Evropska komisija projektu tudi v naslednji perspektivi odobrila denar.
Ravno nasprotno, poleg tega, da je drugi tir v zahodnem delu Slovenije, ki bi lahko bil po nekaterih informacijah že leta 2014 deloma ali v celoti izvzet iz kohezijskega sofinanciranja, bo Slovenija v času, ko njene sosede na veliko vlagajo v železniško infrastrukturo, morda dokončno izgubila status države na petem evropskem koridorju.
Zmanjkuje nam manevrskega prostora
Medtem ko Avstrijci gradijo dva železniška predora (Semmering in Koralm), ki bosta v začetku prihodnjega desetletja Gradec prek pontebskega koridorja dokončno povezala z Italijo, kar bo močno povečalo zanimivost nekaterih njenih pristanišč, Sloveniji pri načrtovanju "žile odvodnice" iz Luke Koper zmanjkuje manevrskega prostora.
Čeprav naj bi Družba za razvoj infrastrukture (DRI) po napovedih gradbeno dovoljenje za drugi tir pridobila do konca leta, velja opozoriti, da mora projektu pri postopku pridobitve okoljevarstvenega soglasja v oceni čezmejnih vplivov zeleno luč prižgati tudi Italija. Torej država, ki ji je zastoj pri gradnji drugega tira najbolj v interesu.
Lahko drugi tir postane novi Teš?
Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač je, kot je poročal Radio Slovenija, na petkovem srečanju obalne podružnice Zbora za republiko dejal, da zgraditev pomembnega drugega tira železnice med Koprom in Divačo zaradi krčenja proračuna v kratkem ne bo mogoča.
Černač je sicer pred dnevi za Delo glede nove proge Koper-Divača oziroma t. i. drugega tira povedal, da je na tem področju težava financiranje. "Če bi začeli pripravljalna dela in porabili 100 milijonov evrov, nimamo pa zaključene finančne konstrukcije v celoti, bi se nam čez nekaj let lahko zgodil novi Teš 6," je poudaril.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje