Operativni načrt črpanja evropskega denarja predvideva, da bi za ceste porabili 600 milijonov letno, za železnice okrog 500. Drugega tira v načrtu ni, ker država pričakuje, da se bo financiral iz javno-zasebnega partnerstva, je na Klubu gospodarstvenikov Slovenske Istre v Kopru pojasnil Damijan.
"To je edini projekt v 8,8 milijarde evrov vrednem operativnem programu, ki naj bi se financiral z zasebnim denarjem. Vsi drugi infrastrukturni projekti se bodo financirali prek javnih vlaganj. To je dejansko nesmiselno, saj tovorni promet nastane in ponikne v Luki Koper. Če ni Luke Koper, potem nima smisla obnavljati tudi preostalega železniškega omrežja," je povedal.
Čeprav ni nikogar, ki ne bi soglašal, da je drugi železniški tir nujno potreben, država zavlačuje in išče razloge, zakaj ga ne bi gradili. "Hkrati pa obstaja interes nekoga, ki noče, da bi ga gradili. To sta obe sosednji državi, kjer, kakor smo ugotovili v zadnjih letih, očitno plačujejo določene lobiste v Sloveniji, ki delujejo proti temu, da bi se zgradil drugi tir, kajti s tem omogočajo, da sosednji državi speljeta promet v svoje logistične koridorje," je prepričan Damijan.
Začudeni tudi v Belgiji
Nad ravnanjem naše države so začudeni tudi v Bruslju, pa pravi predsednik uprave Luke Drago Matič: "S stališča koordinatorjev obeh koridorjev so prepričani, da je drugi tir potreben in je umeščen v baltsko-jadranski in mediteranski koridor in so presenečeni nad reakcijami države pri reševanju te problematike."
Matič je še povedal, da po zastojih in prekinitvah železniškega prometa v naslednjih dneh pričakujejo umiritev razmer. Glede drugega tira pa še to: dolgo napovedovani mednarodni razpis za revizijo vrednosti drugega tira je bil objavljen pred nekaj dnevi.
Preverjali bodo upravičenost drugega tira
Direkcija za infrastrukturo je konec prejšnjega tedna objavila razpis za preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije projekta drugega tira, ki je trenutno ocenjen na 1,4 milijarde evrov, je poročal STA. Z analizo bodo preučili možnosti optimizacije in racionalizacije projektnih rešitev, preučene bodo možnosti, da bi bil projekt namenjen samo tovornemu prometu, podrobneje pa bodo raziskana tudi tveganja v času gradnje. Ponudbe je mogoče oddati do 4. marca.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje