Družba bi lahko ostala brez nje, saj ji največji delničar, bavarski poslovnež Heinz Hermann Thiele, nasprotuje.
Thiele, ki je v lastništvo Lufthanse z večjim deležem vstopil šele pred kratkim in je trenutno lastnik 15,5 odstotka delnic, nasprotuje pogoju prejema pomoči, po katerem bi država v zameno zanjo prevzela neposredni 20-odstotni lastniški delež v družbi, pripadli pa bi ji tudi dve mesti v nadzornem svetu. Predlaga, da naj država svojo voljo uveljavlja posredno prek državne razvojne banke Kfw.
S Thielejem sta že v stiku gospodarski minister Peter Altmaier in finančni minister Olaf Scholz, v pogovorih pa sodeluje tudi vodstvo Lufthanse. Poslovneža želijo najverjetneje prepričati, naj si premisli. Tudi iz vladnih krogov je bilo namreč slišati, da bi blokada državne pomoči ogrozila obstoj nemškega nacionalnega letalskega prevoznika, v Berlinu, kjer sicer pogovorov s Thielejem niso potrdili, so prepričani, da je vladni predlog dober.
Lufthansa naj bi od države prejela devet milijard evrov. Predvideno je, da bo državni stabilizacijski sklad WSF prispeval 5,7 milijarde evrov v premoženje matične družbe, pri čemer bo šlo za povratna sredstva. Poleg tega bo z dokapitalizacijo vplačal nove delnice in pridobil 20-odstotno lastništvo, ki bi ga lahko v prihodnje povečal na 25 odstotkov in eno delnico, s čimer bi družbo tudi obranil pred morebitnim sovražnim prevzemom. Poleg tega je predvideno tri milijarde evrov vredno posojilo državne razvojne banke KfW in zasebnih bank za obdobje treh let.
Brez pomoči usoda Lufthanse negotova
Lufthansa bi se morala v zameno med drugim odpovedati tudi 24 časovnim blokom na letališčih v Münchnu in Frankfurtu. Nadzorniki družbe so državno pomoč že potrdili, zdaj jo morajo še delničarji. Na skupščini naj bi glavni izvršni direktor Carsten Spohr predstavil strategijo zniževanja stroškov.
Če državne pomoči ne bo, je usoda družbe negotova. Po navedbah vodstva je ogroženih 22.000 delovnih mest, po predvidevanju sindikata pa celo 26.000. Spohr je sicer konec tedna v pismu zaposlenim zagotovil, da so se v družbi dobro pripravili na scenarij, ko bi državna pomoč padla v vodo.
Danes je Lufthansa poleg tega po 32 letih izpadla iz osrednjega indeksa frankfurtske borze DAX in se preselila v indeks podjetij srednje vrednosti MDAX. Glavni razlog je močan upad vrednosti njenih delnic od začetka koronske krize, po vstopu Thieleja v njeno lastništvo pa se je tudi precej zmanjšalo število delnic, s katerimi se prosto trguje na borzi.
Pandemija covida-19 je v težave pahnila večino svetovnih letalskih prevoznikov, ki so doživeli močan padec povpraševanja po letalskem prevozu in težave zaradi omejitvenih ukrepov za preprečevanje širjenja okužb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje