Glavna vloga na reklamnih panojih na tekmah evropskega prvenstva je sicer pripadla Španiji: z "Visit Spain" je vabila na prihodnje svetovno košarkarsko prvenstvo, ki ga bo gostil Pirenejski polotok. Gre pač za pogodbo, ki jo za tri leta sklenjeno z Mednarodno košarkarsko zvezo in tako največji košarkarski dogodek za olimpijskimi igrami reklamira že vse od leta 2011, ki je bil EP v košarki v Litvi.
Slovenija tako reklamnih panojev na največjem športnem dogodku po osamosvojitvi ni izkoristila za turistično promocijo, temveč se je na elektronskih panojih pojavljal nekoliko nenavadno geslo Invest Slovenia.
Slovenija na repu pri tujih naložbah
Najrazličnejši ekonomski strokovnjaki so si že dalj časa enotni, da Slovenija »kot Sahara vode« potrebuje tuje naložbe, tudi zato, da bi se izvlekla iz krize, ki traja že peto leto. Toda pri pridobivanju tujih vlagateljev spada Slovenija med najbolj neuspešne države, tako svetovno kot tudi regionalno.
Konferenca združenih narodov o trgovini in razvoju je v letošnjem letnem poročilu “World Investment Report 2013” navedla, da je Slovenija lani imela zgolj za 145 milijonov neposrednih tujih naložb. Zanimivejše za vlagatelje so bile praktično tudi vse balkanske države z izjemo Makedonije in Kosova, ki sta imela le za 10 milijonov ameriških dolarjev manj naložb.
Na drugi strani pa je sosednja Hrvaška po podatkih UNCTAD-a imela za 1,25 milijarde evrov tujih naložb, Albanija za 957 milijonov dolarjev, BiH za 633 milijonov dolarjev, Črna gora za 609 milijonov evrov, Srbija za 352 milijonov dolarjev ... Madžarska je, denimo, lani privabila za 13,5 milijarde dolarjev tujih naložb, torej skoraj 100-krat več kot Slovenija.
Izboljšave podobe Slovenije
Reklamni panoji z geslom Invest Slovenia so se ob privlačnosti Slovenije za tuje vlagatelje marsikomu zdeli, kot da so pravkar končani Eurobasket izkoristili tudi za klic iz obupa po tujih vlagateljih. Toda projekt Invest Slovenia ni nastal samo za omenjeni športni dogodek.
„Invest Slovenia je blagovna znamka javne agencije SPIRIT Slovenija za promocijo Slovenije kot primerne lokacije za tuje neposredne investicije, izboljšanje podobe in rast prepoznavnosti Slovenije. Vloga omenjene blagovne znamke je povečanje zanimanja tujih podjetij za investiranje v Slovenijo in povečanje števila realiziranih investicijskih projektov. Gre za vrsto aktivnosti, povezanih z intenzivnim trženjem in promocijo Slovenije kot lokacije za tuje neposredne investicije, ki jih v okviru javne agencije SPIRIT Slovenija izvaja Sektor za spodbujanje internacionalizacije (INT) in tujih neposrednih investicij (TNI),“ pojasnjujejo pri Spirit Slovenija, ki je sicer javna agencija za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma.
Ob tem še dodajajo, da s paleto različnih storitev prispevajo k povečanju tujih neposrednih naložb v Sloveniji in zagotavljanju novih tujih neposrednih naložb, ki naj bi prispevale k ustvarjanju višje dodane vrednosti v določeni dejavnosti.
Četrt milijona za reklame
Kakšne učinke bo imel Eurobaske na tuje naložbe, bo znano šele po koncu prvenstva. Samo prireditev pa so pri Spirit Slovenija označili za dogodek, ki je izjemno primeren za promocijo Slovenije kot lokacije za tuje neposredne naložbe, saj je šlo za "največji športni dogodek, ki ga je kdaj koli gostila Slovenija, obenem pa tudi med tremi najpomembnejšimi športnimi dogodki v Evropi in petimi najpomembnejšimi športnimi dogodki na svetu".
Za promocijo Slovenije kot lokacije za tuje neposredne naložbe z blagovno znamko Invest Slovenia v okviru EuroBasket 2013 so od 4. do 22. septembra namenili 243.987 evrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje