Na skupnem razstavnem prostoru v Londonu, se bo predstavilo devet slovenskih podjetij, med njimi tudi Mizarstvo Bolčič. Foto: Arhiv proizvajalca
Na skupnem razstavnem prostoru v Londonu, se bo predstavilo devet slovenskih podjetij, med njimi tudi Mizarstvo Bolčič. Foto: Arhiv proizvajalca
Na sejmu 100 % Design se bo na skupnem razstavnem prostoru predstavilo devet slovenskih podjetij. Foto: Arhitekturni studio Primoža Jeze
false
Brezžični polnilec za telefon Lutman. Foto: Lutman

Lara Bohinc in Nika Zupanc sta svetovno znani oblikovalki, a slovensko industrijsko oblikovanje je daleč od tega. Država bo zato s 60.000 evri pomagala k prepoznavnosti slovenskega talenta.

Pod okriljem javne agencije Spirit se bo konec septembra na londonskem sejmu 100% Design predstavilo devet slovenskih podjetij. Na 100 kvadratnih metrov velikem skupnem razstavnem prostoru bodo svoje izdelke svetovni javnosti predstavili; Donar, Delavnica Idej, Gonzaga - Pro, Gorenje, LJ Studio, Lutman Design Studio, Mizarstvo Bolčič, Primus Designs in Turk M&Z.

Udeležence bo sejemski nastop stal okoli 100.000 evrov, od česar bo Spirit Slovenija prispeval nekaj manj kot 60.000 evrov. Spirit zagotavlja finančna sredstva za zakup razstavnega prostora, zakup priključkov in vpis v sejemski katalog. Podjetja pa pokrijejo postavitev sejemske konstrukcije, stroške postranskih dogodkov in stroške udeležbe.

Slovenija potrebuje jasno vizijo
"Z nastopom bomo skušali pokazati, da slovensko oblikovanje obstaja, da je lahko prepoznavno in da s tem lahko dosegamo večjo dodano vrednost," je poudaril direktor družbe Donar Matej Feguš, ki opaža, da je bila do leta 1990 slovenska oziroma jugoslovanska industrija prepoznavna po oblikovanju in je dosegala rezultate. "V zadnjih 25 letih pa se na tem področju ni naredilo nič ali bore malo," je dodal.

Ob tem je spomnil na potrebo po jasni viziji in strategiji, ki bi zajemala obdobje prihodnjih 15 ali več let. "Slovenija te strategije trenutno nima," je menil. Ključna je podpora vlade in različnih, tudi izobraževalnih institucij, nujno pa je tudi povezovanje različnih strategij države v smiselno celoto.

Sejem lansko leto obiskalo 30.000 obiskovalcev
Na sejmu 100% Desig je lani sodelovalo nekaj manj kot 450 razstavljavcev iz 40 držav, obiskalo pa ga je skoraj 30.000 ljudi. Slovenija bo nastop na sejmu pospremila s posebnim VIP-dogodkom, ki ga bo izvedla v sodelovanju z veleposlaništvom in predstavništvom Slovenske turistične organizacije (STO) v Londonu. Pod okriljem Spirita bo sicer letos skozi vse leto potekalo 11 skupinskih sejemskih nastopov podjetij v različnih panogah.

Nastop na sejmu 100% Design bo potekal v sodelovanju z Združenjem za lesno in pohištveno industrijo pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). Kot je poudaril Bernard Likar z združenja, je panoga v zadnjih letih doživela precej pretresov in prestala korenite spremembe. "Doživeli smo očiščenje, kazalniki pa kažejo, da gre stvar počasi navzgor," je dejal. "Zaznavamo rast zaposlenosti ter pravnih in fizičnih oseb," je dodal.

Lani je bilo v panogi dejavnih 920 pravnih in 1.590 fizičnih oseb, zaposlenih pa je bilo 11.340 ljudi. To glede na pet ali šest let nazaj pomeni skoraj razpolovitev. Lani je lesna in pohištvena industrija vknjižila okoli 1,1 milijarde evrov prihodkov, kar je slabih pet odstotkov celotne predelovalne panoge. Skoraj polovica je bila namenjenih izvozu, predvsem na evropske trge. Likarja veseli, da panoga dobiva podporo tudi od države, o čemer priča tudi pred kratkim ustanovljeni direktorat za lesarstvo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Fotografije razstavljenih izdelkov: