

Banka Slovenije se je že pred vstopom v Evropsko unijo opredelila za čim prejšnji prevzem evra. Skladno s tako opredeljeno strategijo smo se neposredno po vstopu v EU skupaj z vlado odločili za vstop v mehanizem menjalnih tečajev ERM 2.
Cilj denarne politike v tem sistemu je vzdrževanje stabilnega tečaja, skrb za inflacijo pa v čedalje večji meri prevzemajo druge makroekonomske politike. Prvo leto po vstopu v Evropsko unijo lahko ocenjujemo kot uspešno, saj so ob vzdržnem zniževanju inflacije in stabilnem tečaju ohranjena osnovna makroekonomska ravnovesja, kar daje zagotovilo, da bo Slovenija ob takšnem nadaljevanju izpolnila konvergenčna merila, potrebna za prevzem evra.
Cveto Stantič, podpredsednik GZS-ja
Po oceni Gospodarske zbornice Slovenije je ekonomski učinek vstopa Slovenije v EU za slovenska podjetja pretežno pozitiven. Povečanje blagovne menjave z zahtevnimi evropskimi trgi, kljub razmeroma slabi konjunkturi v EU-ju, je gotovo posledica izboljšanega dostopa do teh trgov in poenostavitve administrativnih postopkov.
Slovenska podjetja so izvoz okrepila z večino pomembnejših tradicionalnih partneric EU-ja; Avstrijo, Francijo, Italijo, Veliko Britanijo. Vzpodbudno je, da se je povečal izvoz v nekatere manjše članice kot so Belgija, Irska, Finska, Grčija in da se izvoz v nove članice EU-ja ohranja na visoki ravni zadnjih dveh let. Slovenija izkazuje tudi ugodno 4,9-odstotno rast industrijske proizvodnje v lanskem letu.
Po pričakovanjih so se znašle v največjih težavah po vstopu delovno intenzivne panoge tiste dejavnosti, ki so usmerjene pretežno na domači trg, oziroma trge nekdanje Jugoslavije, predvsem tekstilna, usnjarska in živilska industrija. Dostop do trgov na ozemlju nekdanje Jugoslavije se je zaradi ukinitve prostotrgovinskih sporazumov poslabšal.
Zoran Janković, predsednik uprave Mercatorja
V ekonomskem in gospodarskem smislu eno leto ni obdobje velikih sprememb, v daljšem obdobju pa se bo najverjetneje pokazalo, da se na velikem trgu lahko obdržimo samo prepoznavni in močni.
Pri nas smo se že pred vstopom v EU obnašali, kot da smo del EU-ja in temu prilagajali naše standarde in procese poslovanja, ter že takrat nudili široko paleto kakovostnih izdelkov s strokovno in prijazno storitvijo. Uspešna podjetja so tista, ki so pozorna na spremembe v okolju in se jim znajo prilagoditi.
V zadnjem letu se je pojavilo kar nekaj konkurentov, ki bodo skušali uspeti tudi v Sloveniji. Prihajajoče konkurence se ne bojimo, saj se zavedamo, da ljudje cenijo in spoštujejo kakovostno in cenovno privlačno ponudbo izdelkov ter prijazen odnos trgovca do potrošnikov. Naša največja prednost je posebno spoštovanje in prijateljstvo, ki ga gojimo do naših kupcev, saj nam zanje ni vseeno.
Igor Bavčar, predsednik uprave Istrabenza
Moje mnenje je, da se še ne zavedamo povsem tega novega dejstva, ter da je pred nami zahteven čas soočanja s priložnostmi in zahtevami polnopravnega članstva tako na ravni države kot podjetij.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje