"Mislim, da moramo nehati jamrati in pravila spoštovati, ker niso iz trte izvita. So strokovna, inštituti in Svetovna zdravstvena organizacija vedo, kaj počnejo," je glede higienskih priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje dejal Gregor Jamnik, predsednik hotelirskega združenja in direktor Hotela Slon.
Kot je poudaril, so nekatere stvari priporočene, druge pa obvezne. "Priporočam, da se držimo obojega in naredimo čim več, da preprečimo okužbe in s tem gostu pokažemo, da smo varni in da skrbimo za njegovo zdravje," je poudaril. To je označil za novo smernico v turizmu, ki jo moramo čim prej sprejeti: "Če jo bomo sprejeli, bo to naša konkurenčna prednost."
"Higienska varnost je novi luksuz v hotelirstvu. Vsem kolegom hotelirjem in gostincem polagam na srce, da bolj striktno, kot se jih bodo držali in gostu to tudi dali vedeti, bolj jih bo gost spoštoval in se pri njih počutil varno," je prepričan.
Sicer zapisana priporočila ocenjuje za skladna s tem, kar so v delovni skupini usklajevali predstavniki gospodarskega ministrstva, zdravstvene stroke ter turističnega gospodarstva. "V teh smernicah ne vidim nobenih pretiravanj, so pa seveda striktne, tako kot je bila striktna Svetovna zdravstvena organizacija," je ocenil Jamnik.
V primerjavi z bližnjimi državami so smernice za slovenske hotelirje in gostince strožje od hrvaških in zelo podobne avstrijskim in nemškim. Predpisana razdalja 1,5 metra v lokalih je sicer večja od tiste v Avstriji (en meter), a primerljiva s preostalim svetom. "Prevzeti moramo odgovornost, da v naših lokalih in hotelih ne pride do okužb. Tega si ne želimo in če se to zgodi, lahko to pomeni velike težave za naše obrate," je poudaril Jamnik.
Zaprti ostajajo bazeni, večji hoteli in igralnice
Direktor Turistično-gostinske zbornice Slovenije Fedja Pobegajlo je izrazil zadovoljstvo, da so bila priporočila NIJZ-ja objavljena za vse veje turizma, ki počasi že zaganjajo dejavnost. Glede same vsebine se je strinjal, da so skladna s pričakovanji turističnega gospodarstva.
"Smo pa tudi prosili NIJZ, da čim prej pripravi tudi standarde, ki bodo veljavni v segmentih turizma, ki še niso v odpiranju. S tem podjetjem omogočimo, da se nanje pripravijo," je dodal Pobegajlo. Zaprti za zdaj ob večjih hotelih denimo ostajajo centri dobrega počutja, bazeni in igralnice.
Glede tega, kaj bo za smernice pomenil preklic epidemije, je Pobegajlo povedal, da pojasnil še nimajo, zato tega ni želel komentirati.
Brez solatnega bara, igral in časopisov ter revij
V skladu s priporočili NIJZ-ja naj bi gostinci iz svoje ponudbe med drugim izločili samopostrežni način ponujanja hrane in pijače, pa denimo tudi začimb, onemogočiti bodo morali dostop do otroških igral in revij. Gostje bodo morali v notranjosti uporabljati masko, sneli jo bodo lahko šele za mizo. Jedilni pribor naj bo postrežen na način, ki onemogoča nezaščiten stik.
Tudi nastanitvenim enotam NIJZ svetuje, naj prilagodijo delo na recepciji in ustrezno uredijo prostor za čakanje. Gostom naj bo na voljo razkužilo, ponudijo pa naj jim tudi maske. Zaposleni naj si po rokovanju z dokumenti roke razkužijo, za goste pa naj pripravijo ločena pisala in jih razkužijo po vsaki uporabi.
V sobah z več posteljami bodo lahko nameščeni le gostje iz istega gospodinjstva, ki bodo morali to izkazati ob prijavi. Tekstilne dekorativne elemente bodo morali odstraniti. Prilagoditi bodo morali tudi čiščenje in razkuževanje sob, te pa bodo morale biti tudi dobro prezračene, med drugim navajajo priporočila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje