ZF je napovedal črtanje 14.000 delovnih mest. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
ZF je napovedal črtanje 14.000 delovnih mest. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kako naj razumemo napoved vodje Volkswagna glede osredotočenosti na veliko krčenje stroškov? "Načeloma gre za zmanjšanje visokih stroškov, ki nastajajo z neizkoriščenostjo proizvodnih zmogljivosti v tovarnah. V obratih za izdelavo zgolj električnih modelov, takšen je v kraju Zwickau, ukinjajo izmene. In potrebujejo denar za vlaganje v prihodnjih letih, ko prodaja ne bo preprosto rasla, pač pa bo sledilo zahtevnejše obdobje zaradi pomanjkanja modelov, zlasti pri znamki Volkswagen. Pritisk občutijo v dobaviteljih. ZF je napovedal črtanje 14 tisoč delovnih mest. Videli bomo zmanjšanje zaposlenih ne samo v Nemčiji, temveč tudi v drugih deželah, obenem pa morajo tudi dobavitelji ogromno vlagati, za kar potrebujejo denar. To že počnejo, toda jasno je tudi, da je konkurenca vedno ostrejša, v igro vstopajo novi dobavitelji, kot je Nvidia, ki proizvaja čipe, in kitajski dobavitelji, ki jemljejo kos pogače nekdanjim poslovnim partnerjem," je pojasnil Stefan Bratzel, vodilni strokovnjak na tem področju.

Na vprašanje, ali lahko nemške znamke sploh še pritiskajo na svoje dobavitelje in znižajo stroške, če to že ves čas počnejo, je Bratzel odgovoril: "Proizvajalci morajo gotovo paziti, da ne prestopijo meje, ker gotovo potrebujejo močne dobavitelje. Seveda pa morajo biti cenovno konkurenčni. Nekateri so dolgoročno usmerjeni v to, da svoje dobavitelje ohranjajo pri življenju, kar je gotovo prava pot."

Stefan Bratzel v prihodnjih dveh letih vidi velike izzive za nemško industrijo. Medtem se strmo vzpenjajo kitajske električne znamke, na področju programske opreme so se začeli povezovati tudi Japonci.