Cene življenjskih potrebščin so marca narasle za en odstotek, na letni ravni pa je inflacija znašala 2,3 odstotka. Zaradi podražitev v skupini oblačil in obutve po razprodajah in prehoda na spomladansko-poletne kolekcije je bila inflacija pričakovana.
Tudi povprečna letna inflacija, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, ki se uporablja za primerjavo rasti cen v EU-ju, je bila enoodstotna.
Po oceni Urada za makroekonomske analize in razvoj (Umar) so gibanja cen življenjskih potrebščin še naprej v skladu s pričakovanji. Pričakovano dolgoročnejše gibanje inflacije še naprej zaznamuje predvsem šibka gospodarska dejavnost, ki vpliva na nadaljevanje sorazmerno umirjene rasti cen tako v Sloveniji kot v celotnem evrskem območju, so sporočili.
Največje podražitve ...
Poleg podražitev v skupini obleka in obutev so na inflacijo vplivale tudi podražitve naftnih derivatov, podražili so se alkoholne pijače in tobak, cestni in potniški prevoz, športna oprema in drugo.
K skupni mesečni rasti cen so 0,9 odstotne točke prispevale višje cene oblek in obutve, 0,2 odstotne točke višje cene naftnih derivatov, po 0,1 odstotne točke pa kruh in izdelki iz žit, športna oprema in drugo.
Pocenitev je bilo marca malo, in sicer v skupinah sadje, stanovanjska oprema, telefonske in spletne storitve in počitnice v paketu. Te so skupno rast cen znižale za 0,1 odstotne točke.
Na letni ravni 2,3-odstotna rast cen
Rast cen na letni ravni je bila marca letos 2,3-odstotna (v enakem obdobju lani 1,9-odstotna), povprečna 12-mesečna rast pa 2,0-odstotna (v enakem obdobju lani 1,9-odstotna).
Najvišjo letno rast cen so na Sursu zabeležili v skupinah alkoholne pijače in tobak ter stanovanje (v vsaki za 4,7 odstoka). Sledile so skupine hrana in brezalkoholne pijače (za 4 odstotke ), prevoz (za 3,3 odstotka), gostinske in nastanitvene storitve (za 2,1 odstotka), raznovrstno blago in storitve (za 1,9 odstotka), izobraževanje (za 1,2 odstotka), stanovanjska oprema (za 0,8 odstotka), rekreacija in kultura (za 0,4 odstotka) ter zdravje (za 0,1 odstotka).
V enem letu pa so se cene v povprečju znižale v skupinah komunikacije (za 2,4 odstotka) ter obleka in obutev (za 1,2 odstotka).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje