Skupščina naj sicer ne bi prinesla nič dramatičnega. Kupoprodajna pogodba bo vključevala še nekatere pogoje, zato dokončne transakcije še ne bo. Foto: BoBo
Skupščina naj sicer ne bi prinesla nič dramatičnega. Kupoprodajna pogodba bo vključevala še nekatere pogoje, zato dokončne transakcije še ne bo. Foto: BoBo

Z vidika družbe mislim, da je to koristna transakcija, ker bo omogočala družbi preživetje za naprej.

Mark Anžur, predsednik uprave Adrie Airways
4K Invest
4K Invest se ukvarja z družbami, ki so zašle v težave. Foto: 4K Invest

Investicijski sklad 4K Invest je visoko specializiran sklad, ki svojim družbam daje aktivno podporo pri vrnitvi k dobičkonosnosti in pri zagotovitvi neodvisnosti od prejšnjega lastništva. Z več kot 20-letnimi izkušnjami in skoraj 200 primeri poslov z uspešnim poslovnim preobratom v družbah, doseženim v sodelovanju z upravo in partnersko ekipo, se 4K Invest uvršča med vodilne specialiste za poslovni preobrat v Evropi,

zagotavljata DUTB in SDH.
Mark Anžur
Uprava Adrie na čelu z Anžurjem je pričakovala precej višji znesek dokapitalizacije. Foto: BoBo/Srdjan Živulović

Društvo Mali delničarji Slovenije je glasovalo proti, ker menimo, da predlagana dokapitalizacija z rokom 20. april ob danes razkritem dejstvu, da ima Adria pet milijonov minusa, ter s podatkom, da ima ta trenutek 3,5 milijona evrov kapitala, ne bo zadoščala, da bi preživeli zimo, ko ima Adria največ težav z likvidnostjo.

Drušvo Mali delničarji Slovenije
Adria Airways po 50 letih v zasebne roke

Sprva so v družbi načrtovali precej višjo dokapitalizacijo. Uprava in nadzorni svet Adrie Airways sta že v sklicu skupščine delničarjev predlagala osem milijonov evrov svežega kapitala, toda delničarji so odločili drugače. Podprli so nasprotni predlog države, torej Slovenskega državnega holdinga (SDH). Ta določa, da bo država prispevala 3,1 milijona evrov, nemška investicijska družba 4K Invest pa en milijon evrov.

Pogodba o prodaji 91,58-odstotnega deleža v Adrii Airways vključuje še 100.000 evrov kupnine, ki si jo bodo razdelili država, Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) in SDH. Država ima v Adrii Airways 69,87-odstotni delež, ki ga upravlja SDH, DUTB je lastnica 19,63-odstotnega deleža, SDH pa ima 2,08-odstotni delež.

SDH, DUTB: Ponudba je bila najboljša
V SDH-ju in DUTB-ju so zagotovili, da je bil postopek prodaje konkurenčen in transparenten. Ponudnikov je bilo več, najboljšo ponudbo pa da je na koncu podal 4K Invest. Prodajalca sta zapisala, da bo 4K Invest, ki je specializiran za prestrukturiranje podjetij v Evropi, Adrii poleg vplačila kapitala prek družbe 4K KNDNS omogočil tudi razvoj in ohranitev delovanja ter druge dolgoročne pozitivne učinke.

Pojasnili so še, da državni strošek dokapitalizacije, tj. 3,1 milijona evrov, ne presega ocenjenih neposrednih stroškov morebitnega stečaja družbe. Prodaja z dokapitalizacijo je po njihovem mnenju bolj gospodarna odločitev oz. pomeni manjši strošek od stečaja ali ustanovitve nove letalske družbe.

Prihodek iz davkov ali stroški stečaja
Delujoča družba v obliki davkov letno prispeva v državni proračun okoli deset milijonov evrov, medtem ko bi bil v primeru negativnega scenarija proračun neposredno obremenjen tudi z visokimi stroški nadomestil za čas brezposelnosti za zaposlene, so pojasnili v SDH-ju in DUTB-ju. Presodili so, da bo Adria Airways dobila lastnika, ki bo družbo ohranil, jo prestrukturiral in razvijal ter tako dolgoročno omogočil pozitivne učinke za proračun, gospodarstvo in razvoj stroke.

Ostaja še kup pogojev
Dokapitalizacija in zaključek transakcije sta sicer vezana na pridobitev soglasij regulatorjev in na izpolnitev drugih odložnih pogojev v pogodbi. Teh je po informacijah STA-ja veliko. Investicijska družba 4K Invest svojim družbam daje aktivno podporo pri vrnitvi k dobičkonosnosti. Z več kot 20-letnimi izkušnjami in skoraj 200 primeri poslov z uspešnim poslovnim preobratom družb se uvrščajo med vodilne specialiste za poslovni preobrat v Evropi, zagotavljajo v SDH-ju in DUTB-ju.

Nova strategija Adrie Airways bo po navedbah kupca ohranila osredotočenost na slovenski, albanski, kosovski in makedonski trg, družba pa bo letela s sodobnimi letali. Še naprej bo razvijala hibridni poslovni model in zagotavljala redne letalske linije, ki bodo privabljale poslovne stranke in turistom zagotavljale ugodne cene.
Nemški vlagatelji bodo sicer po poročanju Radia Slovenija spremenili poslovni model Adrie. Če bo posel propadel, družbo čaka stečaj.

Anžur: Denar zadostuje za preživetje
Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur meni, da bo 4,1 milijona evrov zadoščalo za prebroditev zime in ureditev likvidnostnega položaja. "Z vidika družbe mislim, da je to koristna transakcija, ker bo omogočala družbi preživetje za naprej," je poudaril Anžur. Letos Adria načrtuje nekaj novih linij, in sicer vzpostavitev linije Ljubljana-Köln in Priština-London. "Pogovarjamo pa se še z nekaterimi letališči, kjer tudi vidimo določene možnosti za rast," je dejal in dodal, da je po lanski izgubi načrt za letošnje leto pozitivno poslovanje. Po neuradnih podatkih naj bi bilo lanske izgube pet milijonov evrov, letošnji dobiček pa je načrtovan za tri milijone evrov.

Na vprašanje, ali novi lastnik pomeni zmanjšanje števila zaposlenih v Adrii, je Anžur odgovoril, da se optimizacija in prilagajanje konkurenci, ki je vse močnejša, dogajata ves čas. Eden izmed ukrepov optimizacije je tudi zmanjšanje delovnih mest zlasti v administraciji, čemur so se lani v Adrii že veliko posvetili, nekaj na tem področju na načrtujejo tudi letos.

Zaposlene potrebujejo za rast
V Adrii je 415 zaposlenih, od tega približno 150 v režiji. "Glede na primerjavo z drugimi je to še vedno malo visoko. Vendar imamo težave z ekonomijo obsega, saj smo relativno majhni, in če hočemo določeno raven storitev in servisa ohraniti, potem toliko zaposlenih potrebujemo. Zato je za Adrio ključno, da raste in da je s tem delež fiksnih stroškov toliko nižji," je pojasnil.

Medtem ko je bila dokapitalizacija, dogovorjena s sočasno prodajo državnega deleža v Adrii, na današnji skupščini izglasovana z veliko večino, pa nekateri manjši delničarji transakcije niso podprli oziroma so do njene realizacije skeptični.

Mali delničarji skeptični
"Društvo Mali delničarji Slovenije je glasovalo proti, ker menimo, da predlagana dokapitalizacija z rokom 20. april ob danes razkritem dejstvu, da ima Adria pet milijonov minusa, ter s podatkom, da ima ta trenutek 3,5 milijona evrov kapitala, ne bo zadoščala, da bi preživeli zimo, ko ima Adria največ težav z likvidnostjo," je izpostavil predsednik društva Rajko Stankovič.

Dvomi tudi o novem partnerju oziroma lastniku Adrie, saj naj bi ta imel le 25.000 evrov ustanovnega kapitala. "Na naše eksplicitno vprašanje, ali je kupec dal bančno garancijo ali druge zavezujoče pogoje, da bo dokapitalizacijo sploh izpeljal, pa smo dobili odgovor, da garancije sploh ni bilo, ampak da so v SDH-ju dobili druga zagotovila, da bo posel izpeljan," je še dodal Stankovič.

Drugi mali delničar Peter Marn je na drugi strani dokapitalizacijo podprl. Prepričan je, da to edini način, da firma ostane pri življenju, saj bi sicer kmalu končala v stečaju. "Za silo bo to dovolj, čeprav bi si uprava želela več, a tem denarjem bodo morali preživeti in preveslati zimo," je dejal Marn, ki je sicer predlagal, da bi se celoten posel izpeljal do 20. februarja, in ne šele do 20. aprila, a pri tem ni dobil podpore.







Z vidika družbe mislim, da je to koristna transakcija, ker bo omogočala družbi preživetje za naprej.

Mark Anžur, predsednik uprave Adrie Airways

Investicijski sklad 4K Invest je visoko specializiran sklad, ki svojim družbam daje aktivno podporo pri vrnitvi k dobičkonosnosti in pri zagotovitvi neodvisnosti od prejšnjega lastništva. Z več kot 20-letnimi izkušnjami in skoraj 200 primeri poslov z uspešnim poslovnim preobratom v družbah, doseženim v sodelovanju z upravo in partnersko ekipo, se 4K Invest uvršča med vodilne specialiste za poslovni preobrat v Evropi,

zagotavljata DUTB in SDH.

Društvo Mali delničarji Slovenije je glasovalo proti, ker menimo, da predlagana dokapitalizacija z rokom 20. april ob danes razkritem dejstvu, da ima Adria pet milijonov minusa, ter s podatkom, da ima ta trenutek 3,5 milijona evrov kapitala, ne bo zadoščala, da bi preživeli zimo, ko ima Adria največ težav z likvidnostjo.

Drušvo Mali delničarji Slovenije
Adria Airways po 50 letih v zasebne roke