Opel bo po vseh letih v lasti General Motorsa končno postal samostojno podjetje. Foto: EPA
Opel bo po vseh letih v lasti General Motorsa končno postal samostojno podjetje. Foto: EPA
Opel
Opel v številnih evropskih državah zaposluje več kot 50.000 ljudi. Foto: EPA

Ameriški avtomobilski velikan General Motors, ki je tik pred stečajem, je odločil, da bo prenesel tovarno, prodajno mrežo, patente in pravice do uporabe tehnologije, ki so bili v lasti podružnice GM Europe, na nemški Opel. Pri prenosu gre za vse evropske tovarne GM z izjemo Rusije in proizvodnih obratov švedskega proizvajalca Saab, kjer so že februarja začeli postopek ločitve od General Motorsa.

"To je mejnik na poti do povsem neodvisnega evropskega podjetja Opel in pomemben predpogoj za rešitev Opla," je odločitev ameriškega proizvajalca pozdravil premier nemške zvezne dežele Hessen Roland Koch, kjer v Rüsselsheimu leži osrednja Oplova tovarna.

Odločitev podpira tudi ameriška vlada
Za odločitvijo General Motorsa naj bi stala ameriška vlada, ki naj bi tako izrazila tudi svoje strinjanje z modelom skrbništva za Opel, s katerim želijo v Berlinu preprečiti, da bi se upniki GM-ja v primeru stečaja detroitskega velikana polastili premoženja nemškega podjetja. Začasni skrbnik Opla naj bi bila neodvisna tretja stran - odvetniška pisarna ali svetovalna družba in ne država.

Strokovnjaki so bili še do nedavnega v dvomih, da bi v Washingtonu in Detroitu pristali na skrbniški model, saj se na tak način praktično zastonj odpovedujejo kapitalu, a naj bi ta odločitev kazala na to, da so na drugi strani Atlantika zainteresirani predvsem za to, da bi se čim prej in ne glede na izgube znebili vseh neameriških težav.

Opel zadovoljen, saj bo to boljše za podjetje
So pa z novico o skorajšnji samostojnosti Opla več kot zadovoljni predstavniki zaposlenih v podjetju, ki v več evropskih državah zaposluje več kot 50.000 ljudi. Predsednik Oplovega sveta delavcev Klaus Franz je prepričan, da se bo znanje v podjetju tako lažje razvijalo, saj ameriški lastniki do zdaj niso imeli posluha za zahteve evropskega trga po kakovosti, zaradi česar je Oplu padal tržni delež.

Štirje interesenti za skrbništvo
Za vstop v lastniški delež Opla se zanimajo štirje interesenti: italijanski avtomobilski proizvajalec Fiat, kanadski izdelovalec avtomobilskih delov Magna International, belgijska holdinška družba RHJ International in kitajski proizvajalec Beijing Automotive Industries Corporation.

Bruselj in London sta pozvala nemško vlado, naj pri svojih načrtih za Opel ne deluje v škodo delavcev v Oplovih oz. Wauxhallovih tovarnah v Belgiji in Veliki Britaniji. Da bi zagotovili usklajenost pri reševanju usode GM Europe, pa so pozvali k čimprejšnjemu srečanju ministrov za gospodarstvo držav članic EU-ja, kjer ima GM Europe tovarne.

B. T.