Stellantis je avtomobilski koncern, ki je nastal januarja 2021 z združitvijo francoskega podjetja Groupe PSA in italijansko-ameriškega Fiat Chrysler Automobiles. Foto: EPA
Stellantis je avtomobilski koncern, ki je nastal januarja 2021 z združitvijo francoskega podjetja Groupe PSA in italijansko-ameriškega Fiat Chrysler Automobiles. Foto: EPA

Že konec lanskega leta so italijanski sindikati na podlagi podatkov za leto 2024 sporočili, da se je nazadnje, ko je italijanska avtomobilska industrija, danes zbrana v velikanu Stellantis, izdelala tako malo vozil, pisalo leto 1956. Samo Fiatova tovarna Mirafiori v Torinu, nekoč ponos italijanske avtomobilske industrije, je lani proizvedla za skoraj 70 odstotkov manj avtomobilov kot leto prej, slabih 26.000 proti skoraj 86.000 vozilom iz leta 2023.

Sorodna novica Trump uvedel 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov v ZDA

In po prvem trimesečju letošnjega leta, opozarjajo sindikati, ki so lansko leto označili za črno leto italijanske avtomobilske industrije, gre samo še navzdol. Že brez carin, ki jih je uvedel ameriški predsednik Donald Trump, so vse italijanske tovarne avtomobilskega koncerna, ki je leta 2021 nastal z združitvijo francoske skupine PSA in italijansko-ameriške družbe Fiat Chrysler, v rdečih številkah.

Začasne prekinitve proizvodnje so doletele vse italijanske tovarne, v Pomiglianu v bližini Neaplja je proizvodnja modela dodge hornet padla za 80 odstotkov, na 1356 vozil. Hornet je eden redkih modelov, ki jih Stellantis proizvaja v Evropi za ameriški trg in ga bodo tako doletele Trumpove carine.

Leta 2023 je bil sicer Stellantis po podatkih podjetja po prodaji četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu – za japonsko Toyoto, nemškim Volkswagnom in korejskim Hyundaiem.