Konec predora na francoski strani pri Calaisu. Foto: EPA
Konec predora na francoski strani pri Calaisu. Foto: EPA
Vlaki Eurostar
Hitri vlaki Eurostar povezujejo London s Parizom in Brusljem. Foto: EPA

Skupina, ki je bila ustanovljena leta 1987, upravlja železniški predor pod Rokavskim prelivom, skozi katerega poteka potniški in tovorni promet.

"Knjigovodska "olimpijada"
V resnici gre za precejšnjo knjigovodsko telovadbo. Namen je pomiriti vlagatelje in pokazati, da se v predoru, ki je vseskozi prinašal izgubo in so ga mnogi poslovno že odpisali, naposled vendarle svetlika.

V lanskem poslovnem letu je imela družba - kljub požaru 11. septembra, ki je povzročil, da je bil del predora zaprt vse do letošnjega 9. februarja – 40 milijonov evrov čistega dobička, leto 2007 pa so končali s simbolično izgubo enega milijona evrov.

Finančni promet v letu 2008 je dosegel 704 milijone. Gre za rezultat, ki naj bi zavrnil dolgoletne ocene skeptikov, da podmorski predor med Evropo in Veliko Britanijo ne bo nikoli donosen. Res pa je, da so finančno družbo od leta 1987 že trikrat temeljito prestrukturirali in da jo je leta 2006 pred bankrotom rešil le odpis državnega dela dolgov in refinanciranje okoli 3 milijard evrov bančnih posojil.

Požar v predoru je skoraj ohromil tovorni promet (skozenj prevažajo v glavnem tovornjake), vendar družbi ne bo povzročil večje izgube – saj bo 200 milijonov evrov izpada pokrila zavarovalnica.

Vse več potnikov
Spodbudni so tudi podatki o lanskem izkupičku podjetja Eurostar, ki je v lasti francoskih, belgijskih in britanskih železnic. Med Francijo, Belgijo in Veliko Britanijo so lani prepeljali rekordnih 9,1 milijona potnikov, kar je precej več od 8,3 milijonov v 2007.

Zanimanje je povečala dograditev hitre proge na angleškem delu prog, ki zdaj omogoča, da se iz Pariza v London pripeljete v 2 urah in 15 minutah in iz Bruslja v London celo v 1 uri in 51 minutah.

B. B.