Krčenje proizvodnje je posledica potresa, ki je marca letos prizadel območje Sendai na Japonskem, kjer izdelujejo elektronske dele za Renaultova vozila. Foto: MMC RTV SLO
Krčenje proizvodnje je posledica potresa, ki je marca letos prizadel območje Sendai na Japonskem, kjer izdelujejo elektronske dele za Renaultova vozila. Foto: MMC RTV SLO
Renault twingo
60 odstotkov vozil, izdelanih v Novem mestu, se proda na francoskem trgu, sledijo nemški in nizozemski trg, Italija in Velika Britanija. Foto: Reuters

Krčenje proizvodnje je posledica potresa, ki je marca letos prizadel območje Sendai na Japonskem, kjer izdelujejo elektronske dele za Renaultova vozila. V Revozu so tako prešli na dvoizmensko delo, ob tem pa zagotavljajo, da gre za začasen ukrep.

Ocenjujejo namreč, da se bo dobava električnih delov za vžig avtomobilskih motorjev kmalu normalizirala in bodo v kratkem lahko obseg proizvodnje znova povečali na tri oziroma vsaj dve izmeni in pol.

Ko bo vzpostavljena normalna oskrba z deli, se bo proizvodnja spet lahko povečala
Skupina Renault se je po nesreči na Japonskem takoj odzvala in ustanovila delovno telo, ki je uvedlo ukrepe, s katerimi si prizadevajo zagotoviti oskrbo in obratovanje Renaultovih tovarn po svetu. A ker ukrep ne zadostuje, da bi Revoz obdržal tri izmene, so morali delo prilagoditi. Ko bo znova vzpostavljena normalna oskrba z električnimi deli, bo tovarna lahko povečala proizvodnjo in zaposlila nove delavce.

Revoz je lani dosegel drugi najboljši proizvodni rezultat v zgodovini, izdelal je 211.493 vozil. Rekordno je bilo leto 2009, ko so ustvarili 212.680 vozil. Dobili so 1,28 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje in imeli 20,5 milijona evrov čistega dobička.

99 odstotkov vozil namenjenih izvozu
Družba je največji slovenski izvoznik, saj kar 99 odstotkov vozil nameni izvozu, 60 odstotkov pa jih proda na francoskem trgu, sledijo nemški in nizozemski trg, Italija in Velika Britanija.

V Revozu je zaposlenih nekaj manj kot 3.000 ljudi. Za zdaj so ključna prizadevanja za potrditev načrtov, po katerih naj bi v letih 2013 in 2014 v Novem mestu začeli izdelovati naslednika današnjega twinga in novega smarta.