Nezaupanje je po besedah predsednika vlade Boruta Pahorja neupravičeno, saj vlada nima slabih namenov in želi biti skrben gospodar. Ob tem pa vlada, kot zatrjuje Pahor, dokončne odločitve o holdingu ne bo sprejela do pomladi. V primeru prevelikih nasprotovanj se zanj ne bo odločila, je pred posvetom zagotovil premier.
Poleg vidika malih delničarjev in preostalih špediterjev so udeleženci razprave največkrat poudarili nezaupanje delavcev do projekta, gospodarstvenikov in vmešavanja vlade v gospodarstvo. Nezaupanje nekaterih predstavnikov delavcev je dodatno podžgalo dejstvo, da so gradivo za konferenco dobili tik pred njenim začetkom.
Pahor: Ni razloga za nezaupanje
Na obtožbe o parcialnih poslih se je takoj odzval premier Pahor, ki je povedal, da običajno razume nezaupanje, pri projektu logističnega holdinga pa naj bi bilo to neupravičeno. Proces je po njegovih besedah nastal ob sanaciji Slovenskih železnic, ker si vlada pri njem želi podporo deležnikov, pa je proces oblikovanja holdinga vodila transparentno in pripravila dve javni konferenci, je pojasnil.
Vsaka nadaljnja odločitev bo tvegana, vendar pa projekt oblikovanja holdinga ne bo uspel, če med deležniki ne bo zaupanja vanj, je nadaljeval Pahor. Vlada nima slabih namenov in želi biti skrben gospodar, je zatrdil in dodal, da sam noče biti predsednik vlade, ki le opazuje dogodke, ampak želi postaviti trdne temelje gospodarstva in države.
Prvi nadzornik SŽ-ja je za, Tajnikar skeptičen
Projekt holdinga je v razpravi kot pravo rešitev podprl predsednik nadzornega sveta Slovenskih železnic Igor Zajc. Slovenija po njegovih besedah namreč potrebuje infrastrukturo, česar pa ne bo rešila le graditev drugega tira, ampak posodobitev prog na glavnih evropskih koridorjih skozi Slovenijo, je pojasnil. Bolj skeptičen je bil predsednik upravnega odbora Adrie Airways Maks Tajnikar, in sicer predvsem do načina oblikovanja holdinga. Holdinški vrh bi po njegovih besedah zmanjšal fleksibilnost povezanih podjetij, zato je sam predlagal alternativo mreže, ki naj bi bila pogostejša pri Italijanih.
Šušteršič: Treba se je čim prej odločiti
Ekonomist Janez Šušteršič, ki je predstavil ekonomske vidike povezovanja Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope, pa ob tem opozarja, da je treba dobro premisliti in se glede holdinga čim prej odločiti. Šušteršič je še poudaril, da je treba odgovoriti predvsem na tri ključna vprašanja. Treba je najti odgovore, kako zagotoviti konkurenco v primeru oblikovanja holdinga, kako prepričati vodstva podjetij za ta projekt in kako urediti razmerja med podjetji v holdingu.
"Menim, da je na ta vprašanja mogoče odgovoriti pozitivno in če se bo nanje odgovorilo, potem ima projekt realne možnosti," je zatrdil Šušteršič. Kot je dodal, je odgovore treba najti v roku nekaj mesecev, nato pa se odločiti, saj od razmišljanj nima nihče nič. Šušteršič ob tem opozarja, da uspeh logističnega holdinga sicer ni zagotovljen, tudi če obstaja več argumentov za tak holding. "Noben izračun vnaprej ne more zagotoviti uspeha," je poudaril.
Kakšna bo pravna ureditev?
Poleg ekonomskih vidikov in oblikovanja logističnega holdinga se zastavlja tudi nekaj pravnih, na katere odgovora še ni. Kot je poudaril pravnik Bojan Bugarič, se izpostavljajo predvsem vprašanja o pravni ureditvi regulatornega organa in o koncesiji Luke Koper. Glede zadnjega je Bugarič dejal, da povezovanje podjetja, ki ima koncesijo za opravljanje dejavnosti, v holding ne pomeni tudi prenehanje koncesije, saj pravo dopušča več načinov dopolnitve koncesije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje