Ni tudi jasno, kdo so investitorji. Za kaj takšnega je seveda potrebno veliko sredstev in zavezanosti, saj eno letalo A320 stane vsaj 45 milijonov dolarjev.
![Aerodrom Maribor](https://img.rtvcdn.si/upload/Slovenija/let-mb1.jpg)
![](https://img.rtvcdn.si/upload/ture_avanture/easyjet.jpg)
Družba naj bi začela leteti maja 2007 z dvema Airbusoma A320 brez poslovnega razreda, bazo pa naj bi imela v Mariboru. Podjetje Janc in družbeniki d.n.o, ki bo upravljalo z letalsko družbo, je ustanovil Izidor Janc, ki je star 30 let, zaenkrat pa je, kot pravi sam, še kopilot in pripravnik pri avstrijski letalski družbi Austrian Airlines.
Družba je bila v sodni register na mariborskem okrožnem sodišču vpisana marca letos, v register članstva pri Gospodarski zbornici Slovenije pa oktobra. Za popolno operacionalizacijo projekta pa je potrebno prehoditi zajetno birokratsko pot. Tako mora družba vložiti prošnjo za pridobitev certifikata letalskega prevoznika (Airline Operating Certificate), ki ga izdaja Direktorat za civilno letalstvo pri ministrstvu za promet, kjer pa Iziletove prošnje do 22. novembra še niso prejeli.
Dvomi ob nastanku
Obstaja seveda tudi dvom o tem, koliko je projekt resen, saj nam ni uspelo preveriti, koliko omenjeno podjetje zaposlenih, na vprašanje, če že imajo pilote in stevardese pa smo od Janca dobili odgovor, da letalska čarterska družba Izilet ni
na začetku svojega delovanja in da so za ustrezen kader že poskrbeli, ni pa pojasnil točne številke. Ni tudi jasno, kdo so investitorji. Za kaj takšnega je seveda potrebno veliko sredstev in zavezanosti, saj eno letalo A320 stane vsaj 45 milijonov dolarjev, da ne omenjamo drugih stroškov. Janc nam je v elektronski pošti napisal tudi, da je ideja nastala iz seminarske naloge, ki jo je naredil na akademiji avstrijskega prevoznika.
Prednosti čarterskih poletov pred rednimi
Janc je za MMC pojasnil, da tržno nišo vidi v tem, da v Sloveniji nimamo ponudnika, ki bi ponujal le čarterske polete, saj denimo okrog 200.000 slovenskih potnikov leti samo iz Gradca, lahko pa bi leteli iz Maribora ali pa iz Ljubljane. Adira Airways po njegovem mnenju ponudi nekaj čarterskih poletov, okrog 9 odstotkov, to pa še ni dovolj.
Leteli naj bi v različne turistične kraje, rednih linij pa ne bo. Na sedežu podjetja so nam pojasnili, da so podpisali pogodbo s t. i. turoperaterji v Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, Švici, Veliki Britaniji, na Finskem, v Rusiji, Ukrajini, Italiji, Hrvaški in Srbiji. To naj bi bilo skupaj 86 destinacij v 36 različnih držav po Evropi, severni Afriki in Bližnjemu vzhodu.
Kasneje bi leteli še v Severno in Južno Ameriko, južno Afriko in Azijo. Poleg letališča v Mariboru bodo v Sloveniji uporabljali tudi brniško letališče, leteli pa bodo tudi s tujih letališč v Avstriji, na Hrvaškem, Nemčiji, Švici, Srbiji in Veliki Britaniji. Vsako letalo naj bi dnevno letelo na dve do tri destinacije, ni pa nujno, da vsakič iz Slovenije.
Floto, ki jo bodo upravljali piloti in stevardese iz Slovenije in tujine, nameravajo kasneje še povečati, in sicer še na Hrvaško in Srbijo, kjer je trg s čarterskimi poleti baje slabo pokrit. Delovati hočejo tudi pri prevozu tovora, in sicer v sodelovanju z logističnim centrom na letališču Maribor, saj bi naj bil eno največjih tovornih letališč v tem delu Evrope.
C. R.
Ni tudi jasno, kdo so investitorji. Za kaj takšnega je seveda potrebno veliko sredstev in zavezanosti, saj eno letalo A320 stane vsaj 45 milijonov dolarjev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje