Komisija bo sicer nadaljevala pogovore s kitajskimi oblastmi, ki izkrivljajo konkurenco z nepoštenimi subvencijami za svoje proizvajalce. Odzivi v Nemčiji so različni.
Nemški inštitut za svetovno gospodarstvo in avstrijski inštitut za gospodarske raziskave napovedujeta, da bi se lahko po uvedbi dodatnih carin uvoz električnih vozil iz Kitajske v Evropo zmanjšal za 42 odstotkov.
Splošna carinska stopnja na uvoz avtomobilov v Unijo znaša 10 odstotkov. Dodatne carine se gibljejo med 37 in 17 odstotki, tudi za BYD, ki je pokrovitelj evropskega nogometnega prvenstva v Nemčiji. Za preostale izdelovalce, ki izvažajo iz Kitajske, velja povprečna, skoraj 21-odstotna dodatna carina.
Nemško avtomobilsko združenje carinam nasprotuje
Evropska unija torej kaznuje tudi nemške blagovne znamke. Nemško avtomobilsko združenje carinam nasprotuje, uradno zato, ker upočasnjujejo razogljičenje avtomobilskega sektorja. V preteklosti so sicer nemški koncerni pokazali majhno skrb za vpliv na podnebje, zato lahko domnevamo, da jih v resnici skrbijo morebitni povračilni ukrepi Kitajske, ki je zanje tretji največji trg.
Ekonomska stroka je glede vprašanja razdeljena. Vendar pa več kot polovica ekonomistov v Nemčiji meni, da so carine nujen ukrep. Kitajska namreč izkrivlja konkurenco, vsako leto svojim avtomobilskim proizvajalcem nameni okrog 200 milijard evrov subvencij. Njene znamke predstavljajo 8 odstotkov električnih modelov, prodanih v Uniji, tržni delež pa skokovito narašča.
Kitajska je že večkrat zagrozila s povračilnimi carinami na uvoz svinjskega mesa ali konjaka iz Evrope. Lahko pa se, če bo z Evropsko komisijo sodelovala, trajnim dodatnim carinam na električne avtomobile izogne.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje