![Tovornjak](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2009/08/03/64609765_tovornjak.jpg)
![Črpalka](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2009/08/26/64616308_dizel.jpg)
![Tovornjak](https://img.rtvcdn.si/upload/Slovenija/tovornjakarji_1.jpg)
Avtoprevozniki so tako nekoliko omilili svoje zahteve, saj so sprva terjali 15-odstotna znižanja, dobili pa 12,5-odstotna oziroma 20-odstotna za nočni čas. Sporazum prav tako določa odpravo izločanja tovornega prometa na avtocestah, ureditev izrednih prevozov, popuste pri poplačilu cestnine in nižje cene elektronskih tablic ABC ter znižanje trošarin na dizelsko gorivo. Predvidena je tudi možnost preučitve ukinitve samoizločanja na glavnih in regionalnih cestah.
Predvidena je tudi preučitev možnosti nadaljnje finančne podpore za nakup ekoloških tovornih vozil razreda EURO 5 ali več ter preučitev francoskega modela zagotavljanja 30-dnevnega plačilnega roka za storitve komercialnih cestnih prevozov.
Pogajanja so trajala 2 meseca. Avtoprevozniki so imeli več zahtev. Poleg znižanja cestnin so najglasneje zahtevali še znižanje trošarin na dizelsko gorivo. Trošarine so s 463,33 evra na 302 evra na 1.000 litrov znižali že konec julija. Precej napornejša so bila pogajanja o znižanju cestnin za tovornjake, ki so se 1. julija skladno s spremenjenim vinjetnim sistemom za osebna vozila podražile za 40 odstotkov.
Vlačič: Nekatere zahteve v pristojnosti drugih resorjev
"Menimo, da sporazum vsebuje ukrepe, s katerimi bomo olajšali poslovanje avtoprevozniške dejavnosti v prihodnje, čaka pa nas še nekaj aktivnosti," je ob podpisu dejal minister Patrick Vlačič.
Kot je poudaril Vlačič, vseh zahtev avtoprevoznikov niso vključili v sporazum, med njimi zahteve po vožnji po državnih cestah, zahteve po organizacijski urejenosti ministrstva za promet in zahtev, ki so v pristojnosti drugih resorjev in jih ni bilo mogoče vključiti v ta sporazum. So pa v njem nastavki za reševanje drugih resorjev.
Prevozniki skeptični
Avtoprevozniška zbornica s sporazumom ni zadovoljna. Kot je pojasnil predsednik zbornice Lojze Rehar, ta namreč ne vsebuje nekaterih rešitev, ki bi lahko pripomogle k izboljšanju konkurenčnega stanja slovenskih avtoprevoznikov, ki so se znašli v nezavidljivem položaju. Motilo ga je tudi, da vlada pri pogajanjih ni oblikovala enega pogajalca, zaradi česar so se morali pogajati tako s prometnim kot finančnim ministrstvom.
Direktor združenja za promet pri GZS-ju Robert Sever pa je sporazum v danih razmerah označil kot najboljšo kompromisno rešitev. Zato pa je nezadovoljstvo izrazil tudi Andrej Klobasa, predsednik secije za promet pri OZS-ju, ki meni, da ne gre za bistven napredek, če pa minister ne bo držal besede, so po njegovih napovedih še zmeraj mogoče zapore cest.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje