Vlada je na današnji seji podprla spremembe zakonodaje, s katerimi bi znova ustanovili samostojno Slovensko turistično organizacijo. Nanjo bi prenesli izvajanje nalog s področja turizma, ki jih zdaj izvaja javna agencija Spirit Slovenija.
Naloge nove turistične organizacije bodo obsegale načrtovanje in izvajanje trženja in promocije celovite turistične ponudbe Slovenije na domačem in tujih trgih, so sporočili z vlade.
Razlogov za ustanovitev turistične organizacije je po navedbah vlade več. "Ključni so tisti, ki prinašajo novo, dodano vrednost podpore razvoju slovenskemu turizmu, ki jih doslej v okviru skupne javne agencije ni bilo mogoče zadovoljivo izvajati, so pa izrazito vezani na razvoj celotnega področja."
Analiza, ki so jo opravili na Spiritu, je pokazala, da ima večina turistično razvitih držav samostojno nacionalno turistično organizacijo. Ob tem pa naj bi turistična organizacija zagotovila intenzivnejše sodelovanje strokovne javnosti, s tem pa bi dosegli večjo strokovnost odločitev o financiranju programov in projektov.
Takšno potezo vlade je že v sredo na sejmu Alpe-Adria v Ljubljani napovedal gospodarski minister: "Moramo priti do STO-ja, ki bo nacionalna turistična organizacija, ki bo služila za promocijo Slovenije, ne samo za promocijo turizma, ampak tudi za razvoj gospodarstva." Po njegovih besedah bi lahko bile zakonodajne spremembe že prihodnji teden obravnavane na matičnem parlamentarnem odboru, na začetku marca pa na seji DZ-ja. Istega meseca bi lahko nova organizacija tudi zaživela.
Počivalšek je sicer opozoril, da samo povrnitev samostojne turistične organizacije ne bo dovolj, vdihniti ji bo treba življenje - za to pa so nujni dobri kadri in tudi finančna sredstva: "Naš najpomembnejši korak je, da pridemo do STO-ja, ki se bo začel ukvarjati s promocijo države. To je točka A. Drugi korak pa je, da naredimo stabilen vir financiranja nacionalne turistične organizacije," pravi minister. Počivalšek pri financiranju turistične organizacije računa na tri vire: proračun, delež od turistične takse in še en vir," je v pogovoru z Dragom Bulcem včeraj povedal minister.
In kako bi minister rešil zadevo? "Če bi sam odločal, bi uvedel turistično članarino, kot jo imajo Avstrijci. To pomeni, da bi vsi gospodarski subjekti v turističnih krajih prispevali delček tudi za promocijo države na tujih trgih," je pojasnil, a se zaveda, da je v javnosti pri tem precej nasprotovanja, zadeva pa je lahko vprašljiva tudi s pravnega vidika. Tako Počivalšek bolj računa na vir, za katerega zakonska podlaga že obstaja. Gre za zakon o igrah na srečo, pri katerem Slovenija dela, ki govori o promociji na nacionalni ravni, ne izvaja, je dejal.
O turistični taksi
Vlada na današnji seji ni podprla predloga o zvišanju vrednosti točke turistične takse na 0,116 evra. Finančni učinek bi bil majhen, prav tako pa za spremembe v tem obdobju leta ni pravi čas, so pojasnili.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo sicer že pripravlja predlog novega zakona o spodbujanju razvoja turizma, na podlagi katerega se višina turistične takse predvidoma ne bo več določala kot zmnožek med vrednostjo točke in številom točk, ki ga določi občina. Po novem bo naveden le najvišji mogoči znesek turistične takse, občine pa se bodo same odločile, ali bodo višino takse določile v tem ali nižjem znesku, so pojasnili.
Minister pod drobnogled vzel turizem
Na Dnevih slovenskega turizma je minister dejal, da potrebujemo najmanj 20 milijonov evrov za turistično promocijo, razkrije v uvodnem govoru Drago Bulc, predsednik Društva turističnih novinarjev FIJET Slovenije, ki je na po slovesnem odprtju sejma Alpe-Adria: Turizem in prosti čas skupaj z ministrom spregovoril o razmerah v slovenskem turizmu in o prihodnosti.
Bulc je povedal, da so turistični delavci veseli, ker so v ministrstvo privabili človeka, ki ima veliko izkušenj, ogromno energije, odločnosti, in izrazil prepričanje, da bo minister prek meje začel širiti dober glas o Sloveniji. Najpomembnejša dejavnika pri tem sta promocija turizma, prepoznavnost Slovenije, pove Počivalšek: "Slovenija kljub razmeroma dobro urejeni infrastrukturi ne uresničuje temeljne točke aktualne strategije na področju turizma, in to je promocija. Promocija je alfa in omega turizma."
Po njegovem mnenju je ključno, da uresničimo večjo prepoznavnost, in sicer na tujem trgu: "Naš turizem ima možnost za rast in razvoj samo na tujem trgu - ne mislim nič slabega o domačih turistih, najboljši so, ampak imamo to težavo, da nas je premalo." "Če hočemo dosegati napredek, rast, razvoj, se moramo obrniti v tujino," je dejal in dodal, da bi morali gledati predvsem na območje 500 kilometrov okoli nas, seveda pa bi lahko segli tudi dlje.
Kmalu z vlakom od Ljubljane do Milana?
Minister je tudi zavrnil prezgodnje kritike Fraporta - novega lastnika ljubljanskega letališča. "Pričakujem, da bodo izpolnili, kar so napovedali," je dejal. Poudaril pa je še potrebo po izboljšanju železniških povezav. Slovenija si prizadeva, da bi vsaj za čas trajanja sejma Expo 2015, ki bo potekal v Milanu, imeli redno linijo do Ljubljane. Tako bi lahko sejem še dodatno izkoristili, je povedal.
Kako pa ocenjuje pripravljenost na Expo: "Tehnično smo dobro pripravljeni, vsebinsko imamo še veliko dela - gospodarski del moramo še zapolniti, turizem, mislim, da je dobro zastopan. Naša naloga je, da damo paviljonu še vsebino. Ne gre za sejem, ki traja nekaj dni, ampak nekaj mesecev." Pri tem je pozval vse turistične podjetnike, da se vključijo v projekt.
Na sejmu pričakujejo 14.500 obiskovalcev
Pogovor z ministrom Počivalškom je le drobec v dogajanju na sejmu Alpe-Adria: Turizem in prosti čas, ki poteka vse do sobote. Na njem se predstavlja 130 turističnih ponudnikov iz 12 držav, poleg Slovenije se predstavljajo tudi Indija, Nepal, Tunizija, Avstrija, Italija, Madžarska, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Vojvodina, Španija ter Grčija.
Letošnji poudarek sejma je na aktivnem turizmu. Pohodništvu, kolesarjenju in ribolovu se kot novost pridružujejo ekstremni, adrenalinski in urbani športi. Njihovo predstavitev z brezplačnimi predstavitvenimi tečaji dopolnjuje še komisijska prodaja rabljene športne opreme v organizaciji športnega društva Alive.
Med slovenskimi razstavljavci je mogoče najti vse pomembne protagoniste v turizmu, od Javne agencije Spirit Slovenija, turističnih agencij do Turistične zveze Slovenije, Planinske zveze Slovenije, Turizma Ljubljana, Združenja turističnih vodnikov Slovenije, podjetij in institucij, ki se ukvarjajo s turizmom, ter različnih lokalnih društev.
Že drugo leto zapored sejem Alpe-Adria dopolnjuje mednarodni sejem gastronomije in gostinsko-hotelske opreme ter sladoleda Gast&Expo v organizaciji Primorskega sejma. Obiskovalcem se tako predstavljajo številni domači in tuji razstavljavci, na voljo pa so jim tudi brezplačne delavnice pod taktirko vrhunskih mojstrov in številne degustacije.
Oba sejma je mogoče obiskati z eno vstopnico.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje