Delo v Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu. Foto: Reuters
Delo v Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu. Foto: Reuters

Odločitev bo prvo večje nesoglasje med izvršnim direktorjem Oliverjem Blumom in sindikati. Bluma so analitiki opisovali kot osebo, ki je nagnjena k iskanju soglasja, v nasprotju z njegovim predhodnikom Herbertom Diessom.

Načrtom izvršnega odbora se je zoperstavil Volkswagnov svet delavcev in obljubil "ostro nasprotovanje". Z zaposlenimi se bosta v sredo srečala finančni direktor Arno Antlitz in vodja znamke Volkswagen Thomas Schäfer.

Največji evropski avtomobilski proizvajalec se je zavezal, da bo Nemčija njegova baza, a izzivi so se v vmesnem času okrepili, je zapisal Schäfer. Kot so še zapisali v družbi, je treba blagovno znamko Volkswagen celovito prestrukturirati, dozdajšnja prizadevanja, da delovno silo zmanjšajo z zgodnjim upokojevanjem in odpravninami ob sporazumni odpovedi, ne bodo zadostovala za doseganje ciljev na področju varčevanja.

Volkswagen je obsežen varčevalni program, vreden 10 milijard evrov, predstavil lani, a so po slabih poslovnih rezultatih, ki so jih objavili avgusta in ki kažejo na padec dobička, sporočili, da bodo potrebni dodatni ukrepi.

Vodja Volkswagnovega sveta delavcev Daniella Cavallo, članica vplivnega sindikata IG Metall, je izrazila pričakovanje, da se bo v pogajanja vključil tudi izvršni direktor Blume, in dodala, da bo sredni sestanek "zelo neprijeten" za vodstvo.

IG Metall je v preteklosti že preprečil poskuse večjih sprememb, nazadnje leta 2022, ko je Diess zapustil položaj glavnega izvršnega direktorja.

Analitiki so kot potencialni tarči za zaprtje navedli obrata v Osnabrücku na Spodnjem Saškem in v Dresdnu na Saškem. Dežela Spodnja Saška je Volkswagnov drugi največji delničar in je v ponedeljek podprla revizijo.

Volkswagen, ki zaposluje približno 680.000 delavcev, načrtuje tudi ukinitev programa varnosti delovnih mest, ki je v veljavi od leta 1994 in preprečuje odpuščanje do leta 2029, vendar dodaja, da bo o vseh ukrepih razpravljal s svojim svetom delavcev.

Sindikat IG Metall pravi, da program varnosti delavcev pokriva Volkswagnove tovarne v Wolfsburgu, Hannovru, Braunschweigu, Salzgitterju, Kasslu in Emdnu.

"Razmere so izredno napete in jih ni mogoče premagati s preprostimi ukrepi za zmanjšanje stroškov," je sporočil Schaefer.

Volkswagen v petih letih izgubil tretjino svoje vrednosti

Volkswagen namerava do leta 2026 prihraniti 10 milijard evrov ter z racionalizacijo preživeti prehod na električne avtomobile. Zaradi težkega gospodarskega okolja, novih tekmecev v Evropi in padajoče konkurenčnosti nemškega gospodarstva mora Volkswagen storiti več, je Blume sporočil vodstvu podjetja. Volkswagen, čigar delnice so po objavi novice končale z 1,2-odstotno rastjo, je v zadnjih petih letih izgubil skoraj tretjino svoje vrednosti, kar je najslabši rezultat med vsemi evropskimi proizvajalci avtomobilov.

V zadnjih dveh letih je izgubil več vrednosti delnic kot kateri koli večji konkurent, z izzivi pa se spopada tako v Evropi kot ZDA, še posebej pa na Kitajskem, kjer domači proizvajalci električnih vozil na čelu z BYD-jem prevzemajo njegov tržni delež.

Nemško ministrstvo za gospodarstvo je dejalo, da mora vodstvo Volkswagna v zahtevnem tržnem okolju ravnati odgovorno, vendar ni želelo posebej komentirati načrtovanih rezov.