Volkswagnova tovarna v Hannovru. Foto: Reuters
Volkswagnova tovarna v Hannovru. Foto: Reuters

Volkswagen se je zaradi trenutnih zahtevnih razmer v evropski avtomobilski panogi, pritiska kitajske konkurence na področju električnih avtomobilov in prepočasnega prilagajanja na spremembe na avtomobilskem trgu znašel v poslovnih težavah. Vodstvo je tako za povrnitev konkurenčnosti napovedalo poslovno prestrukturiranje in spremembe v desetletja starem poslovnem modelu, ki zaposlenim ponuja številne ugodnosti in stabilnost zaposlitve.

To je sprožilo nezadovoljstvo zaposlenih in tudi stavke, vodstvo in predstavniki sindikata IG Metall pa so zagnali večtedenska maratonska pogajanja, ki so se sklenila pozno v petek zvečer. Izkupiček pogajanj je, da Volkswagnovih tovarn v Nemčiji sicer ne bi zapirali, bodo pa v koncernu na nemških tleh število zaposlenih do leta 2030 zmanjšali za 35.000. Trenutno sicer Volkswagen zaposluje okoli 130.000 ljudi.

Vodstvo zagotavlja, da bodo število zaposlenih krčili na socialno vzdržen način. Na sedežu koncerna v Wolfsburgu naj bi tako za 4000 oklestili število zaposlenih v tehničnem razvoju. Istočasno bodo letno število mest v okviru tradicionalnega nemškega sistema vajeništva zmanjšali s 1400 na 600.

Selitev proizvodnje golfov v Mehiko

Do leta 2027 bodo v Wolfsburgu tudi prenehali izdelovati modela golf in golf variant z motorjem z notranjim zgorevanjem, proizvodnjo pa bodo preselili v tovarno v mehiškem mestu Puebla. V osrednji tovarni koncerna v Nemčiji bodo v prihodnje tako izdelovali električna avtomobila volkswagen ID.3 in cupra born, v proizvodno paleto pa naj bi dodali še električnega golfa in dodaten model s povsem električnim pogonom. Vse skupaj naj bi sicer število proizvodnih linij zmanjšali s štirih na dve.

Dogovor je bil po maratonskih pogajanjih le dosežen. Foto: Reuters
Dogovor je bil po maratonskih pogajanjih le dosežen. Foto: Reuters

Krčenje števila zaposlenih bo prizadelo tudi drugih deset Volkswagnovih proizvodnih obratov v Nemčiji. V tovarni v Osnabrücku, kjer je 2300 zaposlenih, naj bi proizvodnja potekala do sredine 2027, potem pa naj bi obrat prodali oziroma našli zanj drugo namembnost.

V Volkswagnovi najmanjši tovarni v Dresdnu na Saškem, kjer je zaposlenih 300 ljudi, naj bi proizvodnja potekala le še do konca l. 2025, vmes pa naj bi v Volkswagnu za tovarno našli novo vsebino. V vsakem primeru naj bi ohranila neko namembnost za koncern.

V mestu Zwieckau, prav tako na Saškem, kjer izdelujejo električne avtomobile, pa naj bi na eni sami proizvodni liniji izdelovali modele serije ID in pa električne avtomobile znamke Audi.
S temi in drugimi ukrepi za optimizacijo stroškov naj bi Volkswagen privarčeval 1,5 milijarde evrov letno.

Brez petodstotnega zvišanja plač

Poleg poslovnega prestrukturiranja in zmanjšanja števila zaposlenih pa so se morali zaposleni v Volkswagnu odpovedati tudi nekaterim ugodnostim. V letih 2025 in 2026 tako ne bo načrtovanega petodstotnega zvišanja plač. Sredstva, ki bi se porabila za ta namen, se bodo zbirala v posebnem skladu, iz katerega naj bi financirali druge ukrepe za prilagajanje poslovanja, na primer skrajšani delovnik za del zaposlenih.

Delavci so se odpovedali tudi načrtovanemu regresu, naj bi pa z letom 2027 uvedli poseben dodatek za zaposlene, ki so člani IG Metalla. Vodstvo in sindikat sta se dogovorila tudi za pogajanja o reformi desetletja starega plačnega sistema oziroma tarifnih razredov.

Dogovor vodstva Volkswagna in sindikata: "Nihče ne bo odpuščen"