Foto: BoBo
Foto: BoBo

"Ta trenutek se dela na drugem tiru izvajajo s polno paro (...) Tukaj je izvrtanih 600 metrov predorske cevi in 400 metrov servisne cevi, na trasi pa je izvrtanih že več kot tri kilometre vseh predorov. Leto 2026 bo tako ujeto in takrat bomo odprli drugi tir, ki bo polno funkcionalen," je v izjavi po ogledu delovišča pri Lokvi na Krasu povedal infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.

Ne glede na podražitve v zadnjih mesecih ostaja nespremenjena tudi finančna konstrukcija te naložbe. Če pa bo prišlo do zahtevkov za podražitev materialov, "pa je naloga 2TDK, da to uskladijo", je še poudaril minister.

Generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka pa je povedal, da je izkopanih že 3300 metrov predorov od skupne dolžine 37 kilometrov. "Izvajalci napredujejo po 11 metrov na dan, načrtujemo pa, da bi izvrtali celo po 15 metrov predorske cevi na dan. To je dokaz, da bo drugi tir zgrajen v roku in se bomo leta 2026 že vozili po njem," je dejal Hevka.

Še hitrejšo gradnjo ovira pomanjkanje delovne sile

Težave jim sicer povzročajo delovna dovoljenja, predvsem za turške delavce. Če bodo dovoljenja dobili dovolj hitro, bodo lahko odprli še več delovišč. "To je bistvenega pomena, saj tudi to poceni gradnjo, vse poteka hitreje," je dejal Vrtovec. Hevka pa je dodal, da nekatera gradbišča, ki bi jih lahko že odprli, čakajo zaradi pomanjkanja delovne sile, ki je v Sloveniji ni mogoče dobiti.

Delo nekoliko ovirajo tudi odkrite podzemne jame na trasi drugega tira, vendar še vedno sledijo postavljeni časovnici. Pospešeno gradijo tudi viadukte; 18. maja naj bi končali dela na viaduktu Glinščica. Vrtovec je poudaril še, da je dobro poskrbljeno za varnost delavcev in zato ni nepotrebnih nesreč.

Gradnja drugega tira dražja