Eurowings je tako vložil vlogi za subvencioniranje povezave z nemško prestolnico s predvidenim začetkom obratovanja 11. aprila prihodnje leto in povezave z enim izmed najpomembnejših nemških gospodarskih središč in prestolnico zvezne dežele Severno Porenje-Vestfalija, ki naj bi začela delovati 12. aprila 2025.
Rok za oddajo vlog se je sicer iztekel 28. oktobra. Komisija za dodelitev pomoči se bo po napovedih ministrstva sestala ta teden in preverila, ali sta vlogi ustrezni oziroma ali izpopolnjujeta potrebne pogoje za dodelitev subvencij. Na ministrstvu lahko prijavljenega prevoznika zaprosijo še za dopolnitev vloge. Vlagatelji bodo o izidu izbirnega postopka obveščeni najpozneje v roku 30 dni od odpiranja vlog.
Ministrstvo za infrastrukturo je sicer šesti javni razpis za večjo letalsko povezljivost Slovenije objavilo konec septembra, potem ko prehodna razpisa nista bila uspešna.
Trije uspešni razpisi
Po prvih treh razpisih je ministrstvo za infrastrukturo sredstva dodelilo za nove povezave v Luksemburg, Rigo, Madrid in København. Na četrtega se je sicer prijavila ciprska letalska družba Cyprus Airways, a se uvedbe novih linij potem tudi zaradi poslovnih težav prevoznika niso zgodile. Na peti razpis pa se ni prijavila nobena letalska družba.
Po programu za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023–2025, v okviru katerega je bilo prvotno do leta 2025 na voljo 16,8 milijona evrov subvencij, je na prvem prednostnem seznamu 10 prog, in sicer štiri za polete na končno destinacijo – Bruselj, Skopje, Praga in Berlin –, ter šest za polete na letališča, od koder bodo lahko potniki leteli naprej, to so Dunaj, København, Atene, Madrid, Amsterdam in Helsinki.
Na drugem seznamu so povezave z Rimom, Stockholmom, Oslom, Barcelono, Lizbono, Prištino in Parizom. Na tretjem seznamu pa so vse destinacije na ozemlju skupnega evropskega zračnega prostora (ECAA), kamor sodijo države EU-ja, Norveška in Islandija ter Albanija, BiH, Severna Makedonija, Črna gora, Srbija in Kosovo.
Program predvideva subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin na treh mednarodnih letališčih Brnik, Maribor in Portorož za prevoznike, ki bodo vzpostavili polete na razpisanih povezavah. Upravičeni prevozniki bodo subvencije prejeli na podlagi trimesečnih poročilih o opravljenih poletih in o številu prepeljanih potnikov.
Kljub prizadevanjem za povečanje letalske povezljivosti države je ta še vedno med slabšimi v Evropi. Nekoliko naj bi jo izboljšale dodatne povezave turškega prevoznika Turkish Airlines, ki je trenutno za Lufthanso drugi najpomembnejši prevoznik na ljubljanskem letališču.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje