Kmetijski minister je pojasnil, da je za Kitajsko značilno, da je treba odnos graditi sistematično, po korakih. "Prvi korak je spoznavanje, potem gradnja medsebojnega zaupanja in potem se odpre tudi poslovno sodelovanje. Mi smo zdaj že v tretjem koraku, posli se namreč že začenjajo," je razložil Židan.
Izvoz živilskih izdelkov pomeni več povpraševanja po domačih surovinah, kar viša njihove cene. Kmetijski minister to opaža pri vinih, kjer se je prodaja v zadnjih letih cenovno izboljšala. Nekatere vinske kleti že ugotavljajo, da bi lahko prodale več vina, kot so ga same sposobne proizvesti.
"Tudi na Kitajskem sem opazil, da so se sklepale pogodbe med slovenskimi vinskimi kletmi in med kitajskimi neposrednimi kupci ali distributerji," je poudaril.
Po njegovih besedah to dejansko vpliva tudi na kmetijstvo, saj večje povpraševanje pomeni boljše pogoje za prodajo pridelkov kmetij, v primeru vinarstva je to grozdje. "V Sloveniji smo v procesu, ko so odkupne cene grozdja začele rasti. To je naša edina mogoča pot, saj ne moremo v neslutene možnosti povečati svoje proizvodnje, ker nam naravne danosti tega ne omogočajo. Lahko pa svojo proizvodnjo naredimo vedno boljšo, v nekaterih primerih butično, kar pomeni boljšo prodajno ceno za končne prodajne produkte in boljše nakupne cene za kmetijske surovine. To je edina pot, po kateri lahko Slovenija zmaga," je še prepričan Židan.
Pri osvajanju novih trgov se Židan zaveda, da je to proces, kjer traja vsaj tri leta, da pride do konkretnih pogodb. Vendar opaža, da posamezne vinske kleti že podpisujejo pogodbe s kitajskimi partnerji.
Kitajci že investirali v superračunalnik
Veseli ga medsebojno investiranje med državama, saj je kitajsko podjetje že investiralo v superračunalnik v Sloveniji, posamezni slovenski podjetniki pa sklepajo milijonske pogodbe, med drugim za ultralahka letala in drugo.
"Moramo pa se osredotočiti. Mi nimamo kapacitet, da bi lahko imeli na vseh področjih veliko in pomembno sodelovanje. V Sloveniji imamo na nekaterih nišnih segmentih visokotehnološko znanje. Na kitajski strani pa imajo trg in denar, to je dobra kombinacija. Tudi slovensko veleposlaništvo je v to usmerjeno," je dodal minister.
Židan velike možnosti vidi tudi v turizmu, saj je ta izjemno pomemben v Hongkongu. Tukajšnji prebivalci, ki jih je več kot sedem milijonov, zelo radi potujejo. Od tri- do štirikrat letno se odpravijo na pot v tuje države. Iščejo pa prav to, kar ponuja Slovenija, in sicer čisto okolje, doživetja, raznolikost okolja in raznolikost kulinarične ponudbe.
Kulinariko bo predstavil Janez Bratož
Na kmetijskem področju je Slovenija trenutno osredotočena na izvoz vin in mlečnih izdelkov. V Hongkongu primanjkuje mleka v prahu, kar Slovenija lahko ponudi.
Židan je prisostvoval odprtju največjega vinskega sejma v Hongkongu, obisk pa se končuje s predstavitvijo vrhunskih slovenskih vin na gala večerji, kjer bodo vina predstavljena skupaj s slovensko kulinariko, ki jo bo predstavila ekipa vrhunskega slovenskega kuharja Janeza Bratovža.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje