Epidemija covida-19 po mnenju strokovnjakov močno povečuje socialno in psihološko ranljivost ljudi, saj se je treba prilagajati sprejetim ukrepom za zajezitev virusa. Zadnji dve leti tako nista naklonjeni druženju, a podatki kažejo, da smo pri iskanju rešitev iznajdljivi. Razni spletni portali za medsebojno spoznavanje beležijo skokovito rast novih uporabnikov. Pogovarjali smo se z eno od dolgoletnih ponudnic tovrstnih storitev - Ninko Slapnik, ki že 12 let povezuje samske ljudi vseh starosti.
Začela je s kulinaričnimi dogodki, sledili so hitri zmenki, plesni tečaji, potovanja za samske. Več kot tisoč dogodkov v živo, ki jih je doslej pripravila z ekipo, se je udeležilo že prek 25.000 ljudi, nastalo je več kot 3.500 parov in veliko družin. Med epidemijo, ko ni bilo dogodkov, je med drugim oblikovala e-programe za osebno rast, zaživel pa je tudi njen nov projekt MATCHMe.si. – Agencija za stike.
Število novih uporabnikov raznih spletnih portalov za zmenko po nekaterih podatkih skokovito narašča. Kako se to odraža pri vas?
"Ja, res je. Veliko je ponudbe, samski se lahko spoznavajo na toliko različnih načinov kot še nikoli do zdaj, ampak ravno zaradi tega se mi zdi, da izgublja vrednost in da je osebni stik zato še vedno prvi, ki bo najbolj pomemben, da se začuti energijo in tudi, da ti recimo čutiš nekoga, ki se zadaj ukvarja, da ni samo neka računalniška situacija, ki ti izbira, ampak da je nekdo zadaj, ki se ukvarja s tem, s kom ti boš, se mi zdi, da to daje večjo kredibilnost človeku, da se rajši tega potem poslužuje."
Samski še vedno predstavljajo dobro poslovno priložnost. Samo najti jo je treba. Povsem drugače je bilo pred dvema letoma, ko ste morali tudi pri vas čez noč odpovedati 20 dogodkov za samske, ki ste jih sicer imeli prej vsak mesec. Zanima me, kako ste takrat razmišljali, da ste vztrajali in niste obupali?
"Ja, res je bilo 20 dogodkov na mesec in pa veliko potovanj na leto, potem pa kar naenkrat nič več. Tako da je bilo treba narediti nekaj novega, predvsem sem želela prisluhniti samskim, ker sem čutila, da je težko. Zaprti med štirimi stenami, nimajo toliko družabnega življenja, nimajo takih povezav z ljudi, nekaj je treba narediti. Prva stvar, ki mi je bila res pomembna, da sem jo naredila, sem rekla: Jaz moram začeti posredovati kontakte ljudem, s katerimi se med sabo ujemajo. Druga stvar je bila, da sem bila z njimi vedno v navezi, zato da se niso počutili osamljene. Pisali smo romantična pisma, to je bil tak lep projekt v času covida, ki je v bistvu ljudi povezoval na napisani energiji, da si začutil to neko energijo drugega. V bistvu je bil to zakon privlačnosti."
To so bili torej inovativni pristopi, drugače storitve, da ste ohranili oziroma še okrepili svojo pozicijo na trgu, kajti prihodki so vam močno upadli.
"Zelo, ampak mislim, da sem se zelo dobro podjetno znašla, ampak ne samo zato, da bi jaz obstala, ampak zato, da lahko samskim res nekaj ponudim, da jim lahko pomagam, da se še vedno družijo."
Kaj pa je vaša ključna konkurenčna prednost pred ostalimi ponudniki, ki jih je res veliko na trgu?
"Mislim, da to, da mi je res mar za ljudi, da mi je res pomembno, da jih med sabo povežem in ko se najdejo in mi napišejo kako sporočilo, sem zelo srečna. Še vedno si po 12 letih rečem: Uau, to je to, kar želim početi, ker se mi zdi, da sem sledila predvsem srcu, ne toliko številkam, ampak temu, da delam po občutku. Nimam izdelanih načrtov za naprej, ampak delam po občutku in se mi zdi, da se na tak način stvari zelo lepo sestavljajo."
Razmere so se v zadnjem desetletju kar spremenile. Ni več toliko predsodkov do tovrstnega posredniškega povezovanja ljudi.
"Res je, veliko manj. 12 let nazaj, ko sem začela, sem se morala ukvarjati predvsem s tem. Zdaj tega ni več, ljudje pridejo zato, da se imajo fino, da se nasmejimo, podružimo. Ne gre samo za to, da ti iščeš nekoga, ampak da dobiš nov krog ljudi, s katerimi se lahko potem družiš tudi recimo v prostem času."
Kdo so vaša ciljna skupina in kako jih nagovarjate?
"Samski, ženske, moški, nekje od 25 do 65 let. Tržim se predvsem preko družbenih omrežij, tudi preko različnih prispevkov."
Podjetništvo je polno izzivov. Katere so tiste prednosti in slabosti?
"Prednosti so to, da lahko usklajuješ dan točno tako, kot hočeš, ampak moraš biti res dobro organiziran. To usklajevanje je tudi slabost, veliko je prilagajanja. Ni to služba od osmih do štirih, ampak je še zvečer. Veliko ljudi mora biti vpetih, da lahko vse deluje. Trenutno sem sama, se povezujem z veliko ljudi, a na koncu si za vse praktično sam."
Kako ste začutili to željo po samostojnosti? Sprva ste dogodke organizirali ob redni službi?
"Ja, res je, morala sem se odločiti. To je bilo leta 2010. Jaz sem bila v redni službi in sem rekla: Jaz moram zdaj to redno službo pustiti, ker me res ne osrečuje. Sem se pa veliko naučila in in tega ter vseh prejšnjih služb sem veliko potegnila, da sem lahko to ustvarila in je bilo kar težko. Na začetku sem delala v bistvu dve službi, skoraj nič nisem spala, ampak je bila taka strast. Moji prijatelji so žurali zunaj, jaz sem pa doma do šestih zjutraj urejala fotografije."
Kaj pa ste se naučili kot podjetnica? Pri vas je bilo že več kot 25.000 strank, ustvarili ste prek 50 mladih družin.
"Res je, to so zgodbe, ki štejejo in ko mi je kdaj težko, se spomnim teh zgodb in dobim nov zagon. Vedno se spomnim, ko so kakšna silvestrovanja, ko sem imela do 150 ljudi recimo, ko smo imeli res taka pravljična silvestrovanja … ampak ko prideš domov in kljub utrujenosti veš, da ti je uspelo, da so bili ljudje zadovoljni in samo razmišljaš, kako boš naslednje leto naredil še boljše."
Kaj načrtujete v prihodnosti?
"Mogoče bi izpostavila MATCHME.si, agencijo za stike, ki se je že med covidom zelo dobro prijela in sem samo v enem letu posredovala 3.000 kontaktov. Znotraj MATCHMe-ja bom ustvarjala še naprej, dodajala stvari, znotraj imamo tudi butično trgovino z izdelki, ki delujejo po zakonu privlačnosti, se pravi v življenje prikličejo ljubezen. Sama vedno bolj verjamem, da je v življenju najbolj pomembno to, v kaj si ti prepričan. In če si ti prepričan, da boš spoznal partnerja, si na pravi poti."
Naslednjo oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 21. februarja. Predstavili vam bomo družinsko podjetje Škerjanc, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo stolov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje