Na začetku podjetniške poti so ustanoviteljema Evi in Domnu Štraser napovedovali, da iz te ideje ne bo kruha; danes sodelujejo z več kot 400 evropskimi industrijskimi partnerji, inštituti in raziskovalci. Njihov prvi izdelek je bil biorazgradljiv cvetlični lonček, sledili so biorazgradljiv frizbi, pa eko nagrobna sveča, njihov zadnji izziv so biorazgradljivi oprimki za športne plezalne stene in embalaža za kreme.
V podjetju, ki je že od vsega začetka član največjega evropskega zelenega pospeševalniškega programa Climate-KIC, želijo v kratkem okrepiti 4 člansko ekipo in se s trajnostnimi izdelki še bolj uveljaviti na domačem trgu in v tujini.
Ideja, da bi iz organskih odpadkov izdelovali povsem nov, naravi prijazen material in izdelke, je že na prvi pogled prava. Kako sta se je domislila?
Eva Štraser: "Začelo se je v letu 2015, ko sem slučajno eno jutro na poti v službo sredi nasada hmelja opazila goro plastičnih lončkov. Ker sem v tistem času bila zaposlena v avtomobilski industriji v proizvodnji plastike, je bilo samoumevno, da začnem razmišljati, iz kakšnih materialov bi te lončke še lahko naredili. Korak za korakom smo šli po poti samih materialov - bioplastike. Takih materialov takrat še ni bilo, oziroma so bile neke osnove, ni bilo pa še takega, ki bi bil razgradljiv v naravi. Korak za korakom smo kasneje uspeli priti do prave recepture in to relativno hitro - v roku 2 let."
Prvi izdelek so bili biorazgradljivi lončki, narejeni iz grahovih proteinov. Zanje ste bili pred petimi leti uvrščeni med top 30 najbolj inovativnih izdelkov na področju Evrope. Kaj je potem sledilo? Je bla to velika odskočna deska?
Eva Štraser: "Se strinjam, vendar je bil to osnovni izdelek, ki ni bil še dodobra testiran na trgu, kar pomeni, da je bila prva naslednja naloga, da se dejansko izdelek testira na več tistoč uporabnikih, da se vidi, kaj je dobro in kaj ni. Kajti, če izdelek ni funkcionalen, ampak le atraktiven, sam sebi narediš več škode kot koristi. Ko enkrat daš izdelek na trg, mora biti funkcionalnost tista, ki zagotavlja, hkrati pa so nam prvi uporabniki dali res zelo dobre iztočnice za naprej. Mi sploh nismo vedeli, da so ti lončki dejansko dobra zaščita pred zajedavci pri spomladanskih zasaditvah. Tako je informacija, kaj je dobro in kaj ne, šla dejansko naprej do faze, ko zadevo predstavljamo tudi profesionalnim vrtnarjem."
Ustvarili ste že kup trajnostnih izdelkov, na katere ste najbolj ponosni in s katerimi največ zaslužite?
Domen Štraser: "Na trg smo res lansirali že kar nekaj izdelkov. Ena naša uspešnica, ki smo jo lansirali s partnerjem, podjetjem Sveča d.o.o, je bila biorazgradljiva sveča, ki je bila nagrajena tudi v Savinjsko-šaleški regiji z zlatim priznanjem, tudi na nacionalnem nivoju je dobila priznanje za inovacijo."
Letos načrtujete 200.000 evrov prometa, 4 ste v ekipi. Zdaj je za uspeh verjetno ključno ravno to povezovanje z inštituti, fakultetami, drugimi podjetji. Kako pravzaprav teče ta posel in od kod ideje za vse te izdelke, so to želje naročnikov ali se jih domislite sami?
Domen Štraser: "Eno so želje naročnikov, drugo je pa tudi neka ideja, ki se jo sami domislimo."
Kako pa vam pri poslu pomaga vaša vključenost v največji evropski zeleni podjetniški pospeševalnik Climate-KIC?
Domen Štraser: "Tu se odprejo nove možnosti, spoznaš nov krog ljudi."
Kako sta stopila na samostojno podjetniško pot, kako sta prepoznala to svoje poslanstvo na področju trajnostnega razvoja?
Eva Štraser: "Midva sva že v tistemu času začela razmišljati, kako pridobiti dodatna sredstva, sploh ker sva se zavedala, da morava biti finančno samostojna, če želiva take posle zapeljat naprej, neodvisno od najinih prejšnjih služb. Prav zaradi tega je bil prvi korak, da sva se prijavila na razpis P2 Slovenskega podjetniškega sklada in ga leta 2019 tudi prejela za razvoj inovativnih produktov. V istem času sva bila sprejeta tudi v Climate KIC, na pospeševalniški program, takrat pod okriljem Nemčije in kasneje nadaljevala zgodbo na Nizozemskem. Iskala sva tiste dobre prakse vsakega področja in to implementirala v svoj poslovni model."
Kako zdaj pri poslu ohranjata fokus, ustvarila sta tudi nov poslovni model Greenlife, kako to poteka zdaj?
Eva Štraser: "Vsako obdobje ima neko karakteristiko in v vsakem obdobju so svoji izzivi. Čas Covida-19 nam je dal vedeti, da vsak izmed industrijskih partnerjev oziroma uvoznikov ima neko vrsto odpada. Naša znanja niso samo to, da prepoznamo, kateri material je dober za kateri izdelek, ampak, da znamo ta različni odpad transformirati v nov trajnostni produkt. To je osnova našega poslovnega modela."
Naslednjo oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 18. oktobra, ob 17.25 na TV SLO 1.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje