Pravijo, da obleka naredi človeka, ne sicer dobesedno, je pa vpliv videza na uspeh lahko precejšen. Pomembno je, ali je naša podobna skladna z našimi osebnostnimi in profesionalnimi lastnostmi. Čeprav smo predvsem vizualna bitja in se med seboj ocenjujemo tudi na podlagi signalov, ki jih pošiljamo z oblačili, dodatki, govorico telesa, barvo glasu, ima Lea Pisani, izkušena strokovnjakinja za celovito podobo, še vedno eksotičen poklic, pravi, saj ljudje pogosto ne razumejo, kaj dela.
Uspešnost podjetja in posameznika je zelo odvisna od posameznikove samozavesti in samopodobe, pravi Lea Pisani, ena od pionirk na področju kulture oblačenja v Sloveniji in strokovnjakinja za celovito podobo osebnosti. V 25 letih samostojne podjetniške poti je svetovala skoraj 130 podjetjem; med drugim je avtorica oblačil uslužbencev AMZS-ja, ljubljanskih Žal, občinskih in medobčinskih redarjev Slovenije. V svojem studiu v Ljubljani svetuje posameznikom in jim pomaga pri nakupih. Je tudi predavateljica v različnih izobraževalnih sistemih in avtorica 3 knjig.
Obleka je ogledalo časa, naroda in kulture, pravite. Kaj nam trenutno kaže to ogledalo?
Lea Pisani: “Obleka ima veliko moč, mislim, da celo preveliko, ampak tako je in prav je. Dobro je, da se tega zavedamo, idealno bi bilo, da bi to uporabljali za boljšo komunikacijo, za boljše in lepše življenje."
Torej je v Sloveniji vse več posameznikov in podjetij, ki se zavedajo kulture oblačenja?
Lea Pisani: "Zagotovo, ker tukaj gre tudi za dobro komunikacijo. Zanimivo je, da če smo mi podobo oblečeni kot človek, s katerim komuniciramo, se zdi, kot da podobno razmišljamo, zato komunikacija tudi hitreje steče in je ob kakšnih posebnih priložnostih tudi dobro predpisati, želeno obliko oblačenja, ker tako zagotovimo dobro komunikacijo, dober dogodek, lep večer."
Koliko pa so ljudje pripravljeni odšteti za neko celovito podobo, ki prispeva k povečanemu ugledu?
Lea Pisani: "Jaz sem prepričana, da danes živimo v idealnem obdobju, ker lahko vsakdo oblikuje kakršnokoli podobo, ne glede na globino žepa. Tukaj gre resnično samo za moč. Potrebujemo nekaj življenjske moči in seveda nekaj znanja o kulturi oblačenja, da oblikujemo podobo, ki bi govorila tisto, kar želimo - torej mogoče proicirala naše osebnostne lastnosti. Lahko pa človeka tudi pretentamo - izgledamo nekaj drugega kot smo."
Da dosežemo podobo, ki si jo želimo, je seveda dobro imeti tudi strokovnjaka kot ste vi. Ste morda že izračunali, kolikšna je vaša dodana vrednost, da nekomu povečate ugled. Kaj pravzaprav je vaše delo?
Lea Pisani: "Nisem še izračunala, niti ne vem, kako bi to lahko izračunala. Zagotovo se moje stranke, torej podjetja, s katerimi sodelujem, zavedajo moči podobe in tega, da je dobro, da zaposleni vedo nekaj o kulturi oblačenja. Osnova je tu tudi osebna urejenost, higiena. Vonj ima zelo močen vpliv na človeka, če ima nekdo neprijeten vonj, enostavno ne moremo komunicirati in to se velikokrat zgodi. Gre tudi za komunikacijo pri različnih dogodkih in za komunikacijo s strankami ali za obiske pri pomembnih strankah. Takrat se moramo zavedati moči podobe in hkrati razmišljati o tem, kako se obleči. Je dobro, da je naša podoba sproščena, dinamična, prijazna, komunikativna ali moramo delovati avtoritativno, profesionalno, gre za poslovni dogodek, dopoldanski ali večerni dogodek?"
Kaj je pravzaprav vaš cilj, kaj želite doseči s predavanji, ki jih imate po Sloveniji? Ste tudi avtorica knjig, zadnjo ste izdali prav med epidemijo.
Lea Pisani: "Morda lahko odgovorim z mojim sloganom: Več vem, manj potrebujem. To resnično skušam udejanjiti na vseh področjih. Ljubljanske Žale so zelo dober primer. Ko smo začeli sodelovati, so imeli ogromno novih čevljev na policah, ki niso bili nikoli rabljeni. Po vseh teh letih smo prišli do tega, da imajo zaposleni oblačila, ki jih radi nosijo, da imajo čevlje v katerih dobro hodijo, so nepremočljivi, imajo podplat, ki imajo primeren razmak, da kamenčki ne ostanejo v podplatu. Ukvarjamo se z vsemi podrobnostmi, da se v oblačilih dobro počutijo, da lahko dobro delajo in da lahko oblačila uporabljajo do izrabe. To je moj cilj pri oblačilih."
25 let že opravljate svoj poklic, kako se je vse skupaj začelo?
Lea Pisani: "Najprej je bila odločitev za študij na Naravoslovnotehniški faklteti - oblikovanje tekstilij in oblačil. Sem ena izmed prvih generacij in sem si v bistvu v mislih ustvarila delo, kakršnega bi želela opravljati. Kasneje sem izvedela, da se ta veda v svetu že razvija. Takoj po študiju sem šla v London in se specializirala v smeri svetovanja za celovito podobo osebnosti. Še vedno sodelujem z isto agencijo in se ves čas izobražujem na svojem področju."
Kako ste se znašli pred dvanajstimi leti, ko smo imeli recesijo in kaj vam danes predstavlja največji izziv? Lahko primerjate obe obdobji?
Lea Pisani: "Recesija je bila nekaj, kar ne bi želela še enkrat podoživeti. Takrat me je posrkala, zdaj s Covidom pa si nisem dovolila tega. Napisala sem novo knjigo, eno obnovila in jo prevedla v angleščino. Zavedala sem se, da moram ohraniti pozitivno energijo, moč, da bom lahko delala naprej in se nisem ukvarjala z idejo, kaj drugega bi lahko počela."
Naslednjo oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 20. decembra, ob 17.25 na TV SLO 1. Predstavili vam bomo Ano Lukner Roljić, mednarodno priznano podjetnico in velika humanitarko, ki je pred 12 leti ustanovila Anino zvezdico.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje