Kupci podjetja Cleangrad so tudi podjetja s področja mikroelektronike, kozmetične in živilske industrije, raziskovalni inštituti in bolnišnice. Izvozijo kar 98 odstotkov proizvodov. V podjetju z 200 zaposlenimi, ki imajo med epidemijo covida19 še posebej polne roke dela, so lani ustvarili nekaj več kot 17 milijonov evrov prihodkov, za letos načrtujejo 10-odstotno rast. Temelje za nadaljnjo širitev so postavili z novo poslovno stavbo v katero se bodo preselili konec leta in nakupom zemljišča za gradnjo dodatnih proizvodnih prostorov. Pogovarjali smo se z direktorjem podjetja, Jernejem Zupančičem.
Epidemija Covida-19 je spet v polnem zamahu, kaj to pomeni za vaše podjetje?
"To za nas pomeni več dela, imamo tudi primere, ko moramo delo zavračati, ker ne utegnemo s svojimi kapacitetami zadovoljiti kupce. Zaenkrat se osredotočamo na kupce, ki so naši stalni kupci. Po drugi strani pa imamo te omejitve že kakšno leto in nekako jih uspešno rešujemo, tako da smo nanje že navajeni in pripravljeni."
V podjetju ste organizirali tudi cepljenje, kajti priskrbeti 200 zaposlenim teste ni mačji kašelj, to je kar velik strošek za delodajalca. Kako so se zaposleni odzvali na cepljenje?
"Imeli smo možnost organiziranega cepljenja v ZD Ljutomer. Monterji, ki stalno potujejo in so na terenu v različnih državah, so večinoma cepljeni, ljudje po pisarnah tudi, nekako nismo še uspeli prepričat ljudi v proizvodnji, se pa trudimo, da bi jih. Konec koncev smo kot proizvajalec čistih prostorov prisotni pri izdelavi cepiv in vemo, da je to varno. S tem pa je povezan tudi strošek tesiranj, ki nam je letos nanesel že okoli 40.000 eur."
Kot dobavitelju vam je Pfizer že februarja ponudil cepljenje, ki ste ga z veseljem sprejeli. Kako pritegnete tako velike multinacionalke, da sodelujejo z vami. Pfizer samo pri vas že 15 let naroča čiste prostore in opremo, kako vam to uspe?
"Blagovno znamko Cleangrad vseskozi gradimo. Predvsem z visoko kvaliteto materialov, storitvami, servisom in tako dalje. Pfizer je bil odskočna deska že leta 2006 in imeli smo to srečo, da je Pfizer v Belgiji omogočil tudi drugim podjetjem, da so videli to našo referenco, omogočili so jim ogled in to mislim, da je bilo ključno. Vedno naredimo v roku, naredimo res kvalitetno, vedno se odzovemo, ko so problemi in tu smo res med najboljšimi v Evropi in mislim, da je to pravi recept."
Posel s čistimi prostori vam je kaj hitro stekel, kako je pravzaprav prišlo do ustanovitve podjetja?
"Naslednje leto praznujemo 20 let. Nekako sem v prejšnjem podjetju vodil ta program in ko je bil čas lastninjenja podjetij in certifikatov, novi lastniki niso prepoznali te ideje, saj so bili prepričani, da je program neprofitabilen, da to ni v njihovi domeni. Z 10 istomislečimi smo takrat potem ustanovili Cleangrad. Štartali smo z ničle in se prebijali predvsem na trgih bivše Jugoslavije. Hitro smo videli, da ta trg ni dovolj velik in smo se zato fokusirali predvsem na Belgijo, ker je majhna država z veliko farmacije. Seveda smo s srečo in vztrajnostjo nekako uspeli.
Kako danes iščete nove posle, od kod je največ povpraševanja?
"Danes posla ne rabimo iskat toliko kot smo ga morali nekdaj. Naš prodajni proces traja zelo dolgo tudi po 5, 6 let. Da dobiš sestanek pri velikem farmacevtu lahku traja tudi 2 leti. S to blagovno znamkko, ki smo jo ustvarili v Belgiji, Avstriji, ... nas poznajo po kvaliteti in povpraševanja prihajajo sama."
Kaj pomenijo tako imenovani čisti prostori in oprema, še posebej za farmacevtsko industrijo in bolnišnice, čeprav se ta trg seli tudi v druge panoge.
"Tako je, seli se v proizvodnjo stekla ,v proizvodnjo elektronskih komponent, tudi v prehrambeno industrijo, tako da ta segment tudi vztrajno raste. Nam je tudi cilj čim bolj razpršiti svojo dejavnost."
Za kakšne vaše produkte gre?
"Mi prodajamo projekte. Naredimo dejansko celo tovarno zdravil, cepiv, krem, operacijskih sob v Ljutomeru. 95 % naredimo tam in nato na lokaciji sestavimo. To je en segment, drugi segment pa je oprema za te čiste prostore, razne prehodne komore, posebna vrata s tesnilom, pohištvo iz nerjavečega materiala ..."
Ste izrazito razvojno podjetje, samo v zadnjih 3 letih ste v nakup nove opreme, strojev, razvoj in gradnjo nove poslovne stavbe namenili več kot 3 milijone evrov. Delo v vašem podjetju je zelo dinamično, ampak pravite, da je najpomembneje, da imate vsi skupaj en sam cilj. Kakšen?
"Prvi cilj je, da delamo za eno skupno točko, da smo
. To je prioriteta. Tudi našim monterjem govorim, naj vsak dela, kot da bi delal za sebe, se pravi, da je na delo ponosen."
Naslednjo oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 22. novembra, ob 17.25, na TV SLO 1.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje