Sebastian Vettel je s šestim mestom na veliki nagradi Brazilije obranil naslov svetovnega prvaka v najbolj elitnem bencinskem razredu, s čimer se je že zdaj zapisal med legende tega tekmovanja.
Daleč najmlajši trikratni svetovni prvak
Poglejmo le številke - postal je deveti voznik, ki ima v svoji zbirki tri naslove svetovnega prvaka, a šele tretji, ki je nanizal tri zaporedne naslove. Njegova predhodnika se nista ustavila pri številki tri, Juan Manuel Fangio je namreč nanizal štiri zaporedne naslove (1954-1957, skupaj pet), Michael Schumacher pa pet (2000-2004, skupaj sedem). Najbolj dominanten podatek pa je, da Vettel šteje šele dobrih 25 let, pred tem je bil najmlajši trikratni svetovni prvak Ayrton Senna (31 let).
Po azijski turneji se je vrnil na vrh
A številke ne razkrivajo največje vrednosti Nemčevega uspeha, naslov svetovnega prvaka si je priboril zaradi neverjetne mirnosti. Če je še pred dvema letoma kot vihravi mladenič pogosto brezglavo napadal in si prislužil preveč odstopov, je tokrat potrpežljivo zbiral točke. V prvi polovici sezone ni imel najboljšega avtomobila, a se je znal zadovoljiti z nižjimi mesti, v drugi polovici pa je z dominantnim Red Bullom v Aziji nanizal štiri zaporedne zmage in se iztrelil na sam vrh.
Ključ: mirnost po padcih na zadnje mesto
Svoje mojstrstvo pa je dokazal v Abu Dabiju in Sao Paulu, kjer je obakrat zaradi različnih vzrokov (skupaj trikrat!) padel povsem na zadnje mesto in si hkrati še poškodoval svoje vozilo, a vseeno znal napredovati povsem pod vrh. Pred leti je ob podobnih prehitevanjih počasnejših pretiraval in zletel s steze, tokrat pa je vedel, koliko lahko tvega, kje naj raje spusti hitrejšega od sebe in ne tvega odstopa. In ta preudarnost v kombinaciji s samozavestjo in kančkom sreče ga je še tretjič okronalo za kralja formule ena.
Za Alonsom najboljša sezona v formuli ena
Fernando Alonso je največji poraženec dežne rulete v Braziliji, a Španec si v resnici nima česa očitati. Čeprav ima v bogati karieri že dva naslova, pa je za njim najbrž najboljša sezona v karieri. Praktično ni delal napak, iz svojega nekoliko manj poskočnega konjička je vedno znal iztisniti rezerve, zaradi česar je vsako nedeljo kot po pravilu izboljšal dosežek iz kvalifikacij. V celotni sezoni je v primerjavi s štartnim izhodiščem skupaj pridobil kar 53 mest, končno uvrstitev je poslabšal le na dveh od 18 dirk, na katerih je svoj ferrari pripeljal čez ciljno črto. Za novo vrnitev na prestol bo ob nadarjenosti potreboval (vsaj) nekoliko boljši avtomobil.
Se je Hamilton prehitro odločil za Mercedes?
Naslednje leto se Lewis Hamilton iz McLarna seli v Mercedes, Britanec je v svoji nekajletni karieri dokazal, da ima ob Alonsu in Vettlu največ talenta in največ "hitrosti", a v nasprotju s svojimi kolegi še vedno ni našel mirnosti, ki bi v ključnih trenutkih tehtnico obrnila na njegovo stran. Tudi njegova selitev k Mercedesu se na prvi pogled zdi iz družine "preuranjenih potez", a to bo pokazal šele čas.
Zapuščina Schumacherja nedotaknjena
Svoj čas v formuli ena pa je še drugič končal Michael Schumacher. Nemec v treh sezonah druge kariere v formuli ena svojim rekordnim dosežkom ni dodal ničesar, razen enih stopničk v Valencii. Ogromno odstopov, tehničnih težav in neposrečenih dirk razkriva, da je le človek, za katerim so najboljša leta. A njegova zapuščina zaradi druge avanture ni nič manjša ali slabša, dokazuje le, da za uspeh v formuli ena ni potrebno le znanje, nadarjenost in hitrost. Ampak tudi nekaj sreče.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje