Glavno vlogo Elliota Tiberja je Ang Lee zaupal komiku Demetriju Martinu. Foto: EPA
Glavno vlogo Elliota Tiberja je Ang Lee zaupal komiku Demetriju Martinu. Foto: EPA
Film Taking Woodstock sledi Tiberju, njegovi družini in prijateljem. Ti se v majhnem mestu  Bethel pripravljajo na festival, ki bo se bo zapisal kot eden največjih dogodkov v zgodovini rocka.
Film Taking Woodstock sledi Tiberju, njegovi družini in prijateljem. Ti se v majhnem mestu Bethel pripravljajo na festival, ki bo se bo zapisal kot eden največjih dogodkov v zgodovini rocka.

V filmu Taking Woodstock se režiser vrača v slovito leto 1969, ko se je zgodil glasbeni festival Woodstock, in raziskuje, kako je glasbeni spektakel postal dogodek, s katerim se generacija Američanov še danes poistoveti. Pravzaprav temelji zgodba filma na spominih Elliota Tiberja, ki je imel ključno vlogo pri organiziranju glasbenega dogodka v majhnem mestu.

Na neki način se lahko film razume kot predzgodba Leejevi drami The Ice Storm (1997), edini film, s katerim se je Lee uvrstil v tekmovalni program filmskega festivala v Cannesu. Lee vidi film Taking Woodstock kot noč pred časom, v katerega je postavil The Ice Storm, in zadnje trenutke nedolžnosti. "Zaznamoval je trenutek, ko se je generacija odtrgala od starega obdobja v iskanju bolj poštenega, iskrenega načina življenja," pravi režiser in meni, da je treba občudovati tistega pol milijona mladostnikov. "Tri dni so uživali v miru in glasbi. Nasilja ni bilo. Nisem prepričan, da bi nam danes uspelo kaj takega uresničiti."

 

V iskanju golote 60. let
Pričaranje "flower power" vzdušja in izdelava tistemu času ustreznega slenga je bila lahka naloga, precej težje pa je bilo po režiserjevih besedah najti 'goloto 60. let'. Največja ovira je bila najti igralce, ki ne bodo imeli enakomerno zagorelih teles in odstranjenih sramnih dlak. Po besedah scenarista in producenta Jamesa Schamusa je najbrž tudi to ena izmed razlik, ki so jo zaznamovala naslednja štiri desetletja.

Tiberja, mladeniča, ki išče lastno identiteto in se sooča s svojo homoseksualnostjo, igra ameriški "stand-up" komik Demetri Martin. Prav okoli njegove zgodbe se vrti film, vzdušje Woodstocka pa pravzaprav služi le kot kulisa.

A Lee vztraja, da Taking Woodstock za razliko od večkrat nagrajene Gore Brokeback ni še en film o homoseksualnosti. Sicer upa, da bo gledalce Elliotov boj nagovoril, vendar pa hkrati poudarja, gre le za majhen del večje zgodbe. "Znotraj smo vsi zapletena bitja," pravi.

"Ne želim biti kategoriziran niti po žanru niti po narodnosti niti kot filmar," še dodaja 54-letni tajvanski režiser.

M. K.