The Shed je zrasel na zahodni strani Manhattna, kjer je zaživela prav tako nova soseska Hudson Yards, ki je deležna veliko pozornosti že zato, ker gre za največji in najdražji zasebni nepremičninski projekt v zgodovini ZDA, saj je vreden 25 milijard dolarjev.
Pričakuje se, da bo soseska s svojo ponudbo v BDP letno prispevala 19 milijard dolarjev in zagotovila kar 57 tisoč delovnih mest. Ko bo dokončana, bo povezala tri manhattanske soseske, in sicer Chelsea, Hell's Kitchen in West Side.
Premožneži razvezali mošnjičke za kulturo
The Shed so za javnost odprli v petek, po poročanju nemške tiskovne agencije DPA pa so že samo stroški njegovega projektiranja in gradnje pogoltnili več kot 500 milijonov dolarjev (444,7 milijona evrov), ki so jih v večini prispevali premožni donatorji. V New York Timesu so zapisali, da je stavba videti kot letalski hangar, odet v pernato odejo, ob tem pa še, da "New York nikoli prej ni videl kulturne ustanove, kot je The Shed".
Stavba med drugim vključuje prireditvene prostore v osmih nadstropjih (največji lahko sprejme do tri tisoč obiskovalcev), skoraj 40 metrov visoko razširljivo zunanjo konstrukcijo in najsodobnejšo odrsko tehnologijo. Kot je povedal predsednik nadzornega odbora Dan Doctoroff, bo stavba "omogočila skoraj vse, kar si umetniki lahko zamislijo". Glavna arhitekta Liz Diller pa je objekt jedrnato opisala z besedami: "Samo mišice, nobene maščobe."
"To je čudovita stvar za mesto, za umetnost, za Ameriko in za svet."
Seveda si številni zastavljajo vprašanje, ali New York ob svoji že tako ali tako izjemno bogati kulturni ponudbi potrebuje še en kulturni center, in to celo center takih razsežnosti. Za nekdanjega župana Mika Bloomberga, ki je prav tako pomembno prispeval k projektu, ni dvoma o tem. "To je čudovita stvar za mesto, za umetnost, za Ameriko in za svet."
Glede na napovedi se bo The Shed osredotočal na same umetnike, interdisciplinarna dela in dela, ki bodo nastala po naročilu. Temu sledi že razstava, ki je bila kot prva na ogled na odprtju objekta, ob glasbi skladateljev Steva Reicha in Arva Pärta so namreč predstavili dela nemškega umetnika Gerharda Richterja.
"Zamisel o ustvarjanju novih del in naročanje novih del v vseh umetniških oblikah prinašata enakost – v umetniških oblikah in v družbi," je dejal Alex Poots, ki je v preteklosti ustanovil Manchester International Festival. Poots je tisti, ki je Doctoroffa odpeljal iz Park Avenue Armoryja, še enega priznanega newyorškega kulturnega centra, in ga postavil za direktorja The Sheda.
Prispevek ali odvečna novogradnja?
Vendar ne soglašajo vsi s tem, da bi ta ogromen center lahko imel neki dejanski prispevek h kulturni ponudbi New Yorka. Tako so denimo na spletnem portalu ArtNet pisali "občutku odvečnosti", ki ga vzbuja ta novogradnja. Pri časopisu Washington Post so zapisali, da je The Shed pravzaprav edini razlog za obisk nove soseske Hudson Yards, ki je številni Newyorčani ne marajo zares.
Tudi New York Times je naklonjen novemu objektu, ne pa celotni soseski. "Kar potrebuje New York, je resnično velika naložba v umetniški razvoj, skozi leta. The Shed, če se bo premikal v pravi smeri, bi lahko bil ta motor." Visoke, bleščeče stolpnice soseske Hudson Yards so opisali kot neke vrste "preveliko primestno poslovno območje z nakupovalnim centrom in varovanim stanovanjskim naseljem, namenjeno megabogatemu 0,1 odstotka. The Shed bi lahko bil ravno nasproten – če uspešno sprejme preostalih 99,9 odstotka."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje