Na svoj 91. rojstni dan je v petek umrl Milton Glaser, oblikovalec kultnega logotipa I love New York. Znan je bil še po številnih drugih oblikovnih podvigih, med drugim po plakatu za serijo Oglaševalci in po enem od bolj znanih plakatov glasbenika Boba Dylana. Bil je tudi soustanovitelj revije New York Magazine.
Glaser je bil Newyorčan do obisti: rojen je bil leta 1929 v Bronxu, umrl pa je včeraj na Manhattnu, za posledicami možganske kapi. Trpel je sicer tudi zaradi odpovedovanja ledvic.
Za podjetja je Glaser oblikoval na desetine logotipov, med drugim za pivovarno Brooklyn. Oblikoval je plakate za uspešno televizijsko serijo Mad Men (Oglaševalci) in sloviti plakat glasbenika Boba Dylana v črni silhueti s pisanimi lasmi.
Glaserjevi viri navdiha so bili tisti, ki so na časovnici svetovnega oblikovanja tlakovali pot modernizmu Bauhausa: gibanje Arts and Crafts, art nouveau, William Morris, Frank Lloyd Wright. "Enciklopedično poznavanje zgodovine vizualnega se zdi Glaserju samoumevno in pomembno, saj je dejal, da če želiš postati revolucionar, je najbolje, da si informiran revolucionar. Ubral je dosti bolj kameleonski pristop kot njegovi sodobniki in se ves čas zavedal, da je estetika zelo pomembna, vse dokler odpira kanal za vsebino in sporočilo," je v besedilu, ki je izšlo ob razstavi Glaserjevih plakatov v Ljubljani, zapisala poznavalka vizualnih komunikacij Petra Černe Oven.
Razvil je prepoznaven slog, ne le v plakatih, temveč kot celovit ustvarjalec, ki presega meje med ilustracijo in grafičnim oblikovanjem.
Še preden smo srčke delili na družbenih omrežjih
Zaslovel je v 70. letih prejšnjega stoletja s preprostim logotipom I love New York, sestavljenim iz črnih črk NY in rdečega srca na belem ozadju. Odnos med mestom in posameznikom je z jezikovno uporabo besede "I" ("jaz") individualiziral in intimiziral. Množicam 20. stoletja je bila njegova ideja blizu. Število turistov se je kmalu potrojilo ‒ vsi so hoteli nositi majico z logotipom in piti kavo iz skodelice s tem logotipom.
Logotipa s tipografijo črk in simbolom srca Milton Glaser sicer pozneje ni prepoznaval več kot svojega avtorskega dela: bilo je že prevečkrat reproducirano, da bi se lahko z njim kot avtor povezal.
Po terorističnih napadih 11. septembra je oblikovalec srcu dodal temno mreno in na dno plakata dopisal "more than ever" (bolj kot kadar koli).
Milton je študiral na umetniški šoli Cooper Union Art School v New Yorku in s Fulbrightovo štipendijo nadaljeval študij v Bologni na Akademiji lepih umetnosti pri slikarju Giorgiu Morandiju. Ob vrnitvi v New York je leta 1954 soustanovil sloviti oblikovalski studio Push Pin, 20 let pozneje pa še lastnega Milton Glaser Inc. ter skupaj z Walterjem Bernardom tudi podjetje za oblikovanje tiskovin WBMG. S pushpinovci so oblikovali tudi prelomne časnike, med drugim The Washington Post (ZDA), La Vanguardia (Španija), O Globo (Brazilija), ter svetovali in delali projekte za več kot 30 revij in časopisov, med drugim za Paris Match, L’Express in Village Voice. Svet oblikovanja je Glaser prevetril z novo idejo, drugačnim konceptom, "z umetnostjo, ki se obrača v pretekla obdobja, v dekorativnost, barvitost, spogledovanje s kičem," je pojasnil Gregor Dražil iz MGLC-ja.
Velikodušno darilo Slovencem
Leta 2009 je prejel najvišjo umetniško nagrado v ZDA, nacionalno medaljo za umetnost. Milton Glaser je Ljubljani na pobudo kultnega oblikovalca (in svojega prijatelja) Mirka Ilića leta 2018 podaril 35 svojih avtorskih plakatov, nastalih med letoma 1966 in 2016. Med njimi je bil tudi čisto nov plakat, oblikovan posebej za razstavo Plakati v Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC). Glaserjevo darilo je zdaj del njihove stalne zbirke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje