Glavni cilj organizacije Prix Europa je promocija znamke Made in Europe, sočasno pa poskuša biti forum za mlade talente. Letno se forumu pridruži okrog 1.000 mladih talentov in tako je od svoje ustanovitve leta 1987 postal najbolj pomemben festival te vrste. Foto: Spletna stran festivala
Glavni cilj organizacije Prix Europa je promocija znamke Made in Europe, sočasno pa poskuša biti forum za mlade talente. Letno se forumu pridruži okrog 1.000 mladih talentov in tako je od svoje ustanovitve leta 1987 postal najbolj pomemben festival te vrste. Foto: Spletna stran festivala
V kategoriji spletnih strani je za prix europa nominiran projekt Mihe Mazzinija A Very Simple Story. Koncept je preprost: ljudje iz različnih držav prispevajo svoje domače posnetke, na katerih v kamero povejo svojo različico (resnične) zgodbe Angolca Manuela Brave, ki je naredil samomor na predvečer svoje deportacije v domovino in tako (namerno?) poskrbel, da je njegov sin, zdaj sirota, lahko ostal v Angliji. V slovenščini zgodbo pripoveduje igralka Barbara Cerar. Foto: http://www.verysimplestory.com/

Na festivalu, ki bo potekal do 25. oktobra, se bo za 12 nagrad v osmih kategorijah potegovalo 213 produkcij iz 31 evropskih držav. Slovenska železa v ognju so: TV-film Hit poletja Metoda Pevca, radijski igri Jutri v režiji Zmaga Freceta in Neskončno šteti dnevi avtorja Andreja Skubica in režiserja Igorja Likarja, radijska dokumentarca Spomin, ki ne mine v režiji Ivana Merljaka in Spanje na sveti keltski gori režiserja Igorja Likarja ter spletna stran A Very Simple Story.

V boju proti ameriški hegemoniji
Festival Prix Europa so leta 1987 ustanovili na pobudo Sveta Evrope in Evropske kulturne fundacije. Festival je bil med drugim eden izmed odzivov na vedno večjo zasičenost evropskih televizijskih postaj z ameriško produkcijo. Vsebine, ki se uvrstijo na festival, naj bi bile nekakšen presek trenutnega stanja evropske radijske, televizijske in spletne produkcije, obenem pa so to vsebine, ki naj bi bile za zgled. Postavljajo standarde za 'znamko' Made in Europe v medijski produkciji.

RTV Slovenija je redni gost dogodka, ki v nemško prestolnico vsako leto privabi 1.000 in več medijskih strokovnjakov. Če se ozremo v 'polpreteklo zgodovino' festivala, je hitro jasno, da je lahko slovenska javna televizijska in radijska hiša ponosna predvsem na svojo radijsko produkcijo, katere projekti se redno uvrstijo v tekmovalni program. Lani sta se za nagradi denimo potegovala tudi MMC-jeva projekta Odprti kop in Moj splet.

Konkurenca je (bila) močna
Za sodelovanje na enotedenskem festivalu, ki uživa podporo Evropskega parlamenta in Sveta Evrope, so letos prejeli 582 prijav iz 36 evropskih držav, kar po mnenju festivalske direktorice Susanne Hoffmann kaže na to, kako raznolika je Evropa.

Na festivalu pričakujejo več kot tisoč medijskih strokovnjakov, vsak od 12 nagrajencev pa bo prejel priznanje prix europa in denarno nagrado v višini 6 tisoč evrov.

A. J.