Pieta naj bi Michelangelo naslikal leta 1545 za nekega prijateja. Delo naj bi potem prešlo v roke dveh kardinalov, od tam pa k neki nemški baronici, ki je sliko zapustila svoji dvorni dami. Ta pa je bila svakinja prapraočeta zdajšnjega lastnika slike. Foto:
Pieta naj bi Michelangelo naslikal leta 1545 za nekega prijateja. Delo naj bi potem prešlo v roke dveh kardinalov, od tam pa k neki nemški baronici, ki je sliko zapustila svoji dvorni dami. Ta pa je bila svakinja prapraočeta zdajšnjega lastnika slike. Foto:
Med izgubljenimi umetninami, ki so se kar nenadoma prikazale izza kavčev ali omar, je tudi Portret gospe kot Flore Giambattista Tiepola. Sliko so našli na podstrešju nekega francoskega gradu.

Družina iz Buffala v zvezni državi New York je dolga leta dan za dnem gledala v sliko, ki je visela na' častnem mestu' nad kavčem, ne da bi vedela, da pravzaprav gleda v približno 300 milijonov dolarjev vredno delo velikega renesančnega umetnika. Tega so se zavedli šele, ko so sliko sneli s stene, potem ko jo je po nesreči poškodovala teniška žogica in so jo hoteli restavrirati.

Raziskovalno delo gospoda Koberja
Raziskovanja se je nato lotil dedek družine Martin Kober, ko se je leta 2003 upokojil in si je tako zapolnil novo pridobljeni čas. Svoje delo je vzel zelo resno in se zavedal, da je slika morebiti precej vredna.

V stik je stopil z mnogo umetnostnih zgodovinarjev, dražbenimi hišami in celo obiskal strokovnjake, ki se ukvarjajo z Michelangelom v Italiji. Z obiskom umetnostnega zgodovinarja Antonia Forcellina se je izkazalo, da je bila slutnja gospoda Koberja resnična. Forcellino je bil sprva skeptičen, da je 50 centimetrov krat 60 centimetrov velika podoba Device Marije z mrtvim Jezusom v naročju naslikana na lesu, ki jo je družina Forbes napol v šali imenovala Mike, resnično delo Michelangela. Ko pa je delo končno prepoznal kot Michelangelovo, ga je v svoji novi knjigi krstil za La Pietà Perduta (Izgubljena pieta).

Iz roke v roke do ameriške stene
"Popolnoma sem prepričan, da gre za Michelangelovo delo," je povedal Forcellino za New York Post. "V resnici je slika še lepša kot njeni različici, ki visita v Rimu in Firencah." Deloma so Italijana o pristnosti dela prepričali tudi testi z rentgenom in infrardeči žarki, ki so pokazali več popravkov in sprememb na leseni površni, kjer je delo naslikano. To pa je nekaj, kar se ne pričakuje od ponaredka. Poleg tega je delček slike ob Madoninem kolenu nedokončan, kar tudi priča v korist pristnosti dela.

Forcellino verjame, da je delo nastalo okoli leta 1545 kot darilo prijatelju, potem pa je šlo prek dveh kardinalov in končalo v rokah nemške baronice, ki ga je zapustila svoji najljubši dvorni dami, ta pa je bila svakinja Koberjevega prapraočeta.

Velik zaklad za družino
Na odločilen dokaz, da gre za resnično Michelangelovo delo, bo treba še počakati in morda ga celo nikdar ne bo. Vendar pa številni mali znaki in nekateri drugi strokovnjaki, ki pričajo v korist Forcellinove teorije, lahko Korberjeve spremenijo v zelo bogato družino. Slike pa trenutno ni mogoče videti nikjer. Ja varno shranjena v bančnem sefu.

Podobna zgodba
Med izgubljenimi umetninami, ki so se kar nenadoma prikazale izza kavčev ali omar, je tudi Portret gospe kot Flore Giambattista Tiepola. Sliko so našli na podstrešju nekega francoskega gradu, kamor so jo lastniki skrili, ker so v burnih časih menili, da je preveč tvegano, da kar tako visi na steni. Ko so jo leta 2008 odkrili, so jo dali na dražbo in zanjo pričakovali približno milijon evrov, dobili pa skoraj 400.000 evrov več.