"S postavitvijo pesmi v javni prostor, na ulico, se na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani pridružujemo glasovom kritične javnosti, ki opozarja na nedopustne kršitve človekovih pravic, nepotrebne zamejitve naših temeljnih svoboščin, ki se izvajajo v imenu reševanja epidemične krize, in posledično poglabljanje neenakosti v družbi," je sporočil dekan ljubljanske filozofske fakultete Roman Kuhar.
Pri tem še posebej opozarjajo, da študentke in študenti "v epidemični krizi ostajajo pozabljena družbena skupina". Država jim je sicer v okviru protikoronskih ukrepov namenila dvakrat po 150 evrov, kar pa ne more nadomestiti neobstoječih proaktivnih strateških in strokovnih rešitev za omejevanje negativnih posledic zapiranja fakultet. Študijski proces, ki se tako rekoč že vse študijsko leto izvaja na daljavo, za sabo pušča študentke in študente, ki se srečujejo z vse več psihičnimi in tudi popolnoma eksistencialnimi težavami, so opozorili na filozofski fakulteti.
O položaju študentov skozi številke
Na fakulteti so opravili tudi raziskavo, v kateri je sodelovalo 1827 posameznikov. Glede na izide 56 odstotkov študentk in študentov ocenjuje, da študijski proces poteka bolje, kot je ob lanskem zaprtju fakultet, 34 odstotkov ga ocenjuje kot enakega, 10 odstotkov pa kot slabšega.
Glede na zapisano v izjavi za javnost, to ne pomeni, da delo na daljavo, odsotnost študentske skupnosti in dejstvo, da študenti in študentke prvih letnikov sploh nimajo izkušnje študijskega procesa na fakulteti, nima negativnih posledic.
S fakultete sporočajo, da večina poroča o težavah z motivacijo za študij, ki jo zagotovo zbijajo tudi popolnoma nerazumljivi vladni ukrepi. Primer teh je, denimo, tudi zadnje zaprtje javnega življenja, v katerem so bile izobraževalne ustanove zaprte, velike trgovske hiše pa so z oglasi na spletu lahko še naprej vabile k obisku. Dodajajo, da je bil po njihovem mnenju visokošolski prostor skoraj popolnoma spregledan med celotnim trajanjem epidemije.
Poziv za vzpostavitev strategije
Kot je še zapisal dekan fakultete, je zdaj skrajni čas, da šolska politika reševati tudi položaj študentk in študentov ter začne obravnavati negativne učinke zaprtja fakultet. Dodal je, da naj politika v dialogu z univerzami ter strokovnjakinjami in strokovnjaki na področju izobraževanja "vzpostavi strategije reševanja nastale situacije in predvsem posledic, ki so že tu in se bodo v prihodnje le poglabljale, če jih ne bomo pravočasno obravnavali".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje